lqs skrev:betyder det at du ikke ved det? MVH søren
Den mest anerkendte faktor internationalt hedder 15 % transmissionstab på en Supra med V160. Det er den der er kommet tættest på den virkelige verden, nemlig udgangshastighed på en drag bane.
I virkeligheden burde det nærmere være et fast nummer plus en % sats, men 15% kommer meget tæt på..
ja... det er meget muligt at 15% tit kommer tæt på. med tabet i dækkene altså.
målt på navet ,vil det være min påstand at tabet er langt mindre.
i det hele taget er det nok umuligt at sammenligne de forskellige begreb, som hjul, nav og motorydelser.
MVH søren
det virker på mig, som om der er megen forskel på området uden rigtig ladetryk. prøv at kig denne svenske måling. praktisk talt ingen ydelse på sug.... nogen må gøre noget forkert? er program svært at betjene?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=60401 til sammenligning laver en standard 2jz na omkring 200hk.
MVH søren
Jeg er sådan rimelig kold overfor hvad du tror.. Jeg fortæller dig hvordan det hænger sammen og så er den egentlig ikke længere. jeg har brugt tusindevis af timer på research og det kan ses på mine resultater, og jeg VED at 15 % trans tab er super tæt på real life scenario, og det er i forhold til hub dyno jeg snakker om, ikke inkl. dæk som er 2 % mere.
Folk der gør ting forkert kan du finde masser af.. Men du kan bare tage udgangspunkt i at jeg gør det rigtige, så er du godt på vej
Ryan G starter altid med at måle hvor meget effekt en biler laver i NA mode, dvs. han kører den ud i omdr. så tæt på 0 i vacum som muligt.
Min lavede over 250 HK på nav og det er mere end nogen anden han har målt.
NU har jeg jo i øvrigt også taget den anden Supra med på dyno plottet nemlig for at kunne sammenligne, og den er mappet/rullet af samme folk, samme dag, på samme felt, og den har netop ikke meget effekt nede i bunden hvilket svarer overens med ham du linker til..
Det er ikke så ligetil at måle NA heste på en turbomotor, uden at pille turboien helt af. Fjerne WG slangen, eller åbne den giver ikke en NA situation.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!