Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 dec 2024, 10:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

lqs skrev:
betyder det at du ikke ved det?
MVH søren

Den mest anerkendte faktor internationalt hedder 15 % transmissionstab på en Supra med V160. Det er den der er kommet tættest på den virkelige verden, nemlig udgangshastighed på en drag bane.

I virkeligheden burde det nærmere være et fast nummer plus en % sats, men 15% kommer meget tæt på..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

ja... det er meget muligt at 15% tit kommer tæt på. med tabet i dækkene altså.
målt på navet ,vil det være min påstand at tabet er langt mindre.
i det hele taget er det nok umuligt at sammenligne de forskellige begreb, som hjul, nav og motorydelser.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

det virker på mig, som om der er megen forskel på området uden rigtig ladetryk. prøv at kig denne svenske måling. praktisk talt ingen ydelse på sug.... nogen må gøre noget forkert? er program svært at betjene?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=60401
til sammenligning laver en standard 2jz na omkring 200hk.
MVH søren

Titel:
Junior Medlem

Jeg er sådan rimelig kold overfor hvad du tror.. Jeg fortæller dig hvordan det hænger sammen og så er den egentlig ikke længere. jeg har brugt tusindevis af timer på research og det kan ses på mine resultater, og jeg VED at 15 % trans tab er super tæt på real life scenario, og det er i forhold til hub dyno jeg snakker om, ikke inkl. dæk som er 2 % mere.

Folk der gør ting forkert kan du finde masser af.. Men du kan bare tage udgangspunkt i at jeg gør det rigtige, så er du godt på vej :D

Ryan G starter altid med at måle hvor meget effekt en biler laver i NA mode, dvs. han kører den ud i omdr. så tæt på 0 i vacum som muligt.

Min lavede over 250 HK på nav og det er mere end nogen anden han har målt.

Titel:
Junior Medlem

NU har jeg jo i øvrigt også taget den anden Supra med på dyno plottet nemlig for at kunne sammenligne, og den er mappet/rullet af samme folk, samme dag, på samme felt, og den har netop ikke meget effekt nede i bunden hvilket svarer overens med ham du linker til..

Titel:
Mester Medlem

Ryan G starter altid med at måle hvor meget effekt en biler laver i NA mode, dvs. han kører den ud i omdr. så tæt på 0 i vacum som muligt.

hvordan gør han/i det i praksis?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:

hvordan gør han/i det i praksis?
MVH søren

med turboen monteret er det jo umuligt at måle hvad der er af effekt som NA.

turboen vil jo uanset om der er overtryk stadig lave lidt tryk som jo vil give lidt effekt.

så for at kunne måle den som NA så skulle turbo jo afmonteres og så montere en atrap, eller som minimum pille fjeder ud af wastegaten.

det er ihvertfald meget tydeligt at mærke hvis wastegaten af en eller anden årsag står åben, så bliver motor ret død i NA området.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Hvorfor ikke bare pille en trykslange af?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Ellers skal man bare tilslutte luft tryk på den nederste studs på wastegaten, så står den åben hele tiden..

Titel:
Moderator

Det er ikke så ligetil at måle NA heste på en turbomotor, uden at pille turboien helt af. Fjerne WG slangen, eller åbne den giver ikke en NA situation.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time