Dansk Supra maks'er Dynapack ud, og sætter 3x verdensrekord

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Låst
besked
Forfatter
KDW
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20 sep 2010, 17:11

#21 Indlæg af KDW »

lqs skrev:betyder det at du ikke ved det?
MVH søren


Den mest anerkendte faktor internationalt hedder 15 % transmissionstab på en Supra med V160. Det er den der er kommet tættest på den virkelige verden, nemlig udgangshastighed på en drag bane.

I virkeligheden burde det nærmere være et fast nummer plus en % sats, men 15% kommer meget tæt på..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#22 Indlæg af lqs »

ja... det er meget muligt at 15% tit kommer tæt på. med tabet i dækkene altså.
målt på navet ,vil det være min påstand at tabet er langt mindre.
i det hele taget er det nok umuligt at sammenligne de forskellige begreb, som hjul, nav og motorydelser.
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#23 Indlæg af lqs »

det virker på mig, som om der er megen forskel på området uden rigtig ladetryk. prøv at kig denne svenske måling. praktisk talt ingen ydelse på sug.... nogen må gøre noget forkert? er program svært at betjene?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=60401
til sammenligning laver en standard 2jz na omkring 200hk.
MVH søren
KDW
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20 sep 2010, 17:11

#24 Indlæg af KDW »

Jeg er sådan rimelig kold overfor hvad du tror.. Jeg fortæller dig hvordan det hænger sammen og så er den egentlig ikke længere. jeg har brugt tusindevis af timer på research og det kan ses på mine resultater, og jeg VED at 15 % trans tab er super tæt på real life scenario, og det er i forhold til hub dyno jeg snakker om, ikke inkl. dæk som er 2 % mere.

Folk der gør ting forkert kan du finde masser af.. Men du kan bare tage udgangspunkt i at jeg gør det rigtige, så er du godt på vej :D

Ryan G starter altid med at måle hvor meget effekt en biler laver i NA mode, dvs. han kører den ud i omdr. så tæt på 0 i vacum som muligt.

Min lavede over 250 HK på nav og det er mere end nogen anden han har målt.
KDW
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20 sep 2010, 17:11

#25 Indlæg af KDW »

NU har jeg jo i øvrigt også taget den anden Supra med på dyno plottet nemlig for at kunne sammenligne, og den er mappet/rullet af samme folk, samme dag, på samme felt, og den har netop ikke meget effekt nede i bunden hvilket svarer overens med ham du linker til..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#26 Indlæg af lqs »

Ryan G starter altid med at måle hvor meget effekt en biler laver i NA mode, dvs. han kører den ud i omdr. så tæt på 0 i vacum som muligt.

hvordan gør han/i det i praksis?
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#27 Indlæg af m power »

lqs skrev:Ryan G starter altid med at måle hvor meget effekt en biler laver i NA mode, dvs. han kører den ud i omdr. så tæt på 0 i vacum som muligt.

hvordan gør han/i det i praksis?
MVH søren


med turboen monteret er det jo umuligt at måle hvad der er af effekt som NA.

turboen vil jo uanset om der er overtryk stadig lave lidt tryk som jo vil give lidt effekt.

så for at kunne måle den som NA så skulle turbo jo afmonteres og så montere en atrap, eller som minimum pille fjeder ud af wastegaten.

det er ihvertfald meget tydeligt at mærke hvis wastegaten af en eller anden årsag står åben, så bliver motor ret død i NA området.
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#28 Indlæg af Jesper H »

Hvorfor ikke bare pille en trykslange af?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#29 Indlæg af Jakobsen »

Ellers skal man bare tilslutte luft tryk på den nederste studs på wastegaten, så står den åben hele tiden..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#30 Indlæg af HenrikGM »

Det er ikke så ligetil at måle NA heste på en turbomotor, uden at pille turboien helt af. Fjerne WG slangen, eller åbne den giver ikke en NA situation.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Låst