Praktisk erfaring med "tråd-sikring" af toppakning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

#21 Indlæg af Spirillen »

HenrikGM skrev:Løs problemet med blokken ved at sætte nogle bedre plejlstænger i, samt støbe blokken op ca. 50%.

Bedre end at lave blokken med "lynkoblinger" ;-)

Hehe. Er på sagen.

I starten var det jo ment som absolut low-budget_gør det hele selv projekt.
Men på et tidspunkt finder man diverse grænser på originaldele.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#22 Indlæg af HenrikGM »

Fylde blokken med beton er vel nærmest definitionen på lowbudget?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#23 Indlæg af HenrikGM »

isky tool....så kan du lave rillen uden at tale motoren ud af bilen...jeg skal se om jeg kan finde et billede i arkivet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

#24 Indlæg af Excess »

HenrikGM skrev:isky tool....så kan du lave rillen uden at tale motoren ud af bilen...jeg skal se om jeg kan finde et billede i arkivet.


http://www.moparmusclemagazine.com/tech ... index.html

:)
KarstenM
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 maj 2008, 20:58

#25 Indlæg af KarstenM »

Gode argumenter for både topstykke og blok sikring.
Jeg tror jeg blot vil forsøge med rillen rundt om cylindrene i blokken.
Der er trods alt tale om NA og forholdsvis lav kompression...

Side spørgsmål: Jeg burde vel teoretisk kunne hæve gradtallet på knastakslen, uden at miste effekt i bunden, når kompressionen øges?
Den dynamiske kompression følger vel den statiske, når den hæves...
Besvar