Hvem sliber knaster skarpere?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#21 Indlæg af -Pedersen- »

Jeg har kørt 4-5 år med 2 knaster slebet hos bo, på en toyota 4afe maskine :)
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#22 Indlæg af Westmus »

Ravnen skrev:2.8 Cologne...

En stødstangs motor med alm. lyftere er også det allermest krævende omkring olievalget, da smøringen er dårlig og trykket på knasten MEGET højt. En stødstangsmotor køre normalt med et højere ventilfjedertryk da fjederen også skal overvinde vægten af stødstang/vippearm. Motorolie er blevet stort emne i USA, da olien i de senere år har ændret opbygning og der pludseligt er opstået en masse problemer med gamle V8'ere der æder knasten på ingen tid. Tror faktisk alle de amerikanske knastfirmaer er begyndt at komme med meget precise anbefalinger omkring motorolievalget og de er normalt i retning at lastbilsolier eller rigtige race olier da de stadigt indeholder de gode sager fra gamle dage. De gode sager forsvinder fra moderne olie da de ikke er nødvendige i moderne motorer og samtidigt forkorter katalysatorenes levetid. :)

De gode sager= ZDDP = et "extreme pressure" additiv.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#23 Indlæg af Ravnen »

Westmus skrev:
Ravnen skrev:2.8 Cologne...

En stødstangs motor med alm. lyftere er også det allermest krævende omkring olievalget, da smøringen er dårlig og trykket på knasten MEGET højt. En stødstangsmotor køre normalt med et højere ventilfjedertryk da fjederen også skal overvinde vægten af stødstang/vippearm. Motorolie er blevet stort emne i USA, da olien i de senere år har ændret opbygning og der pludseligt er opstået en masse problemer med gamle V8'ere der æder knasten på ingen tid. Tror faktisk alle de amerikanske knastfirmaer er begyndt at komme med meget precise anbefalinger omkring motorolievalget og de er normalt i retning at lastbilsolier eller rigtige race olier da de stadigt indeholder de gode sager fra gamle dage. De gode sager forsvinder fra moderne olie da de ikke er nødvendige i moderne motorer og samtidigt forkorter katalysatorenes levetid. :)

De gode sager= ZDDP = et "extreme pressure" additiv.


Bo anbefalede Castrol RS dengang... og også derfor jeg ikke har kørt med Castrol siden...

Idag er alle blevet "klogere" mht Zink indholdet...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#24 Indlæg af klyfax »

Yugo Turbo skrev:Jeg er STOR fan af at drille nick, men han kørte faktisk en ultralav 11 tid på DHB, samt nogle andre tider jeg ikke kan huske, så det er ikke korrekt at han ikke har kørt. og det var endda på et frisørmap med kun 1,3 bars ladetryk... så vil bestemt mene at der er mega meget potentiale i den bil, det skal bare op til overfladen


Lad os nu lige blive enig om 1 ting først. Den skal ned til overfladen, sidst jeg tjekkede, hang døds stjernen stadige over jorden ;-)

Men lyder som om den er blevet farlig den sorte. Så må vi jo bare finde noget andet at drille ham med...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar