C20XE Spjælde

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

#21 Indlæg af Proxie »

Runesm skrev:
møffe skrev:
Proxie skrev:Ok normalt ville jeg vælge rustfri ti´l plenium... men (nu skal I ikke grine) , kan jeg ikke lave en i glasfiber?? evt kulfiber :mrgreen:

Jeg tænker på ..i fiber ser jeg jo potentialen i lave noget top liret :rock:
selvfølgelig kan det laves i andre matrialer. lige hvad du har lyst til. du kan sikkert også lave den i pileflet.


Tror du får naller i fingrene hvis du skal flette pil så stramt at det bli'r lufttæt :gnaek:


:mrgreen: haha ja..

Nej laver ski bagplade af sammenpressede øldåser og bare låget af fiber :) Det var det der var ideen
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#22 Indlæg af Carsten »

Du ku også lave det af keramik, jeg har set man kan få nogle ret fede vaser der har nogenlunde samme facon som et plenumkammer :lol: :lol:
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#23 Indlæg af Carsten »

Men altså selve kammeret har kostet mig 500kr for at få en til at svejse det sammen for mig, resten er bare fornøjelsestimer og tilpasning af metalstumper man lige havde liggende :)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#24 Indlæg af møffe »

Carsten skrev:Du ku også lave det af keramik, jeg har set man kan få nogle ret fede vaser der har nogenlunde samme facon som et plenumkammer :lol: :lol:
ja nu i disse tider hvor moden siger hvide biler køre man da bare forbi den kongelige procelæn fabrik og får dem til at male en hjlavet keramisk indsugning

:reading:

tror det kunne være gejler tips NO1. til DFB 2010
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

#25 Indlæg af Proxie »

møffe skrev:
Carsten skrev:Du ku også lave det af keramik, jeg har set man kan få nogle ret fede vaser der har nogenlunde samme facon som et plenumkammer :lol: :lol:
ja nu i disse tider hvor moden siger hvide biler køre man da bare forbi den kongelige procelæn fabrik og får dem til at male en hjlavet keramisk indsugning

:reading:

tror det kunne være gejler tips NO1. til DFB 2010


lol da.. ja det kan være man skulle bruge en vase
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

#26 Indlæg af Proxie »

møffe skrev:
Carsten skrev:Du ku også lave det af keramik, jeg har set man kan få nogle ret fede vaser der har nogenlunde samme facon som et plenumkammer :lol: :lol:
ja nu i disse tider hvor moden siger hvide biler køre man da bare forbi den kongelige procelæn fabrik og får dem til at male en hjlavet keramisk indsugning

:reading:

tror det kunne være gejler tips NO1. til DFB 2010


lol da.. ja det kan være man skulle bruge en vase
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#27 Indlæg af Carsten »

Jeg prøvede at sætte standard XE luftmassemåleren på istedet for den der hjemmeklunsede løsning - og nu kører det rent faktisk en DEL bedre, den har meget bedre riv oppe i toppen, end før, og den er helt stoppet med at tændingsbanke ved dellast. Så det er sgu helt utroligt at man reducerer rørtykkelsen fra 89mm til 65mm, og alligevel kører lortet bedre. :up:

Hvordan jeg så har ku konkludere at den kørte bedre med 89mm rør end 65mm rør til at starte med ved jeg sgu ikke rigtig. Det må ha været indbildning.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#28 Indlæg af luske »

Carsten skrev:
Hvordan jeg så har ku konkludere at den kørte bedre med 89mm rør end 65mm rør til at starte med ved jeg sgu ikke rigtig. Det må ha været indbildning.


hehe , noget med lyden sikkert :tooth: i så fald vil du ikke være den første der tror der er kommet mere effekt selvom det kun var lyden der var ændret

MVH Luske
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

#29 Indlæg af Proxie »

Nu til spjælde.. skal jeg bare springe et passende hul til tomgangsmotoren? Altså i adapteren ?

Jeg har lavet en bagplade og har (efter fif fra en ven) fundet to låger fra en Golf2 diesel som måske kan bruges til plenium :)


Kom til tænke på.. sådan en programerbar motorstyring .. når den bliver leveret , så tror jeg på jeg kan hænge den på.. men hvad er mit udgangspunkt?
Skal jeg starte helt fra scratch eller ?

Nu fik jeg dyser med i det brugte sæt. Det skulle være 310ml ifølge sælger.. Men de har Bosch nr 280 150 725 og hvad jeg kunne slå op er det alm C20NE dyser. Kan de være modificerede? (kan man det??)
Sælger virkede reel, så der skulle ikke være noget. Han oplyser han betalte i dyre domme for dem nemligt :)
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

#30 Indlæg af Proxie »

Billeder kan ses her.. alle ideer er velkomne

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=48699


Proxie skrev:Nu til spjælde.. skal jeg bare springe et passende hul til tomgangsmotoren? Altså i adapteren ?

Jeg har lavet en bagplade og har (efter fif fra en ven) fundet to låger fra en Golf2 diesel som måske kan bruges til plenium :)


Kom til tænke på.. sådan en programerbar motorstyring .. når den bliver leveret , så tror jeg på jeg kan hænge den på.. men hvad er mit udgangspunkt?
Skal jeg starte helt fra scratch eller ?

Nu fik jeg dyser med i det brugte sæt. Det skulle være 310ml ifølge sælger.. Men de har Bosch nr 280 150 725 og hvad jeg kunne slå op er det alm C20NE dyser. Kan de være modificerede? (kan man det??)
Sælger virkede reel, så der skulle ikke være noget. Han oplyser han betalte i dyre domme for dem nemligt :)
Besvar