møffe skrev:burtonpower.com er din ven. søg på del nr C6075LH
men kan du så lav da en selv. det er altid sjovt at forsøge lidt selv.
Ja skulle have evner til lave en, men har intet forholde mig til.. mht mål.. Men bare den suger igennem LMM er måske oki?
Ideen er bare få den ud og køre nu, så ville være træls bruge XXXX penge på dyre fancy kamre, når målet er køre åbent senere
Du skal bare huske at diameteren på røret hvor LMM sidder i må ikke ændres
Ja det har jeg prøvet..det gik virkeligt ikke.. Men jeg tager ca mål hvor LMM sidder nu så.. og prøver lave noget i måske rustfri til jeg får fat i resten af tingene
Jeg er lige med her, for jeg har selv fået lavet et plenumkammer på min C20XE med spjæld, og der har jeg ændret diameter på luftmassemåleren fra 65mm til 90mm, men lad os sige det på den måde, den kan ikke finde helt ud af hva den laver ..
Jeg har snakket med KB autoteknik som gør en del i at chippe motronic systemet, og netop med luftmassemåleren går man ind og ændrer nogle parametre for at få den til at opføre sig ordentligt. Men det nemmeste er måske i virkeligheden at montere en luftmassemåler der er calibreret til den størrelse den nu har.
Carsten skrev:Jeg er lige med her, for jeg har selv fået lavet et plenumkammer på min C20XE med spjæld, og der har jeg ændret diameter på luftmassemåleren fra 65mm til 90mm, men lad os sige det på den måde, den kan ikke finde helt ud af hva den laver ..
Jeg har snakket med KB autoteknik som gør en del i at chippe motronic systemet, og netop med luftmassemåleren går man ind og ændrer nogle parametre for at få den til at opføre sig ordentligt. Men det nemmeste er måske i virkeligheden at montere en luftmassemåler der er calibreret til den størrelse den nu har.
Ok.. må jeg se nogle billeder evt?
Hvad med tragte..de skal bevares og så kammer udenom hele baduljen?
På billedet på profilen er det godt nok std luftmassemåleren, men siden da har jeg lavet det om så der sidder 90mm rør ned til luftfilteret og så har jeg lavet et hul hvor jeg har sat luftmassemåleren ned i, efter jeg har fjernet plastic røret omkring den.
Mit plenumkammer er lavet uden tragte, der har jeg bare sørget for at få lidt længde på rørene. Men det mest optimale ville jo være at få tragte indvendigt osv... men ligesom dig skulle det for mit vedkommende bare laves så den ku køre og få en OK præstation... men det virker ikke helt efter hensigten.
Kan nogen forklare mig PRÆCIS hvad der sker når det er jeg fjerner det originale rør som LMM sidder i, og sætter den i et større rør. Kan den ikke måle luften eller hvad sker der?
Kan nogen forklare mig PRÆCIS hvad der sker når det er jeg fjerner det originale rør som LMM sidder i, og sætter den i et større rør. Kan den ikke måle luften eller hvad sker der?
Det link duer ik :/
Jamen jeg har lavet som dig.. flået indmad ud og fræst en base og tigget den på 76mm (mener jeg ) rør.. biler gik ad pommer til - skød helt vildt..så det kunne den ik li :/
Din LMM er kalibreret til lige nøjagtig bestemt rør størrelse, og bliver rør stører eller mindre, stiger eller falder hastighed igennem rør, og den måler forkert...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele