skift af styreboks VAG 1.8T

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#21 Indlæg af Martin Mikkelsen »

MAP sensoren sidder I IC'en lige ved udgangen.

Temp. føleren sidder i gasspjældshuset


mvh

Martin
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#22 Indlæg af lqs »

mapsensor i i/c før gasspjæld.... dvs den ikke kan måle meget under 100kpa eller??
MVH søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#23 Indlæg af Morten VJ »

lqs skrev:mapsensor i i/c før gasspjæld.... dvs den ikke kan måle meget under 100kpa eller??
MVH søren

Det behøver den ikke da den kun skal styre trykket.
LMM bruges til at styre tænding, og blanding, og tempsensoren ved gasspjæld kompencere med noget tændingsretadering, ved høh temperatur.
Problemet med at udlæse temperaturer med en tester, er at det er det styre enheden sender til testeren, ok ikke den faktiske temperatur.
Læs programmering.
Hvis programmøren har besluttet sig for at en lufttemperatur over 35 grader ikke er interssent, da man ikke bruger højere temperaturer.
Så er det ikke sikkert at testeren vil vise en højere temperatur.
Det kan ligge i programmeringen af styreenheden.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#24 Indlæg af VAG mekaniker »

De kan godt komme noget over de 35 grader, hvis man chipper en std bil med orig i/c (som ikke lige frem sidder det aller mest optimale sted...) så er det set at den kommer noget op i temp!!

Man kan også få tdi maskiner UDEN i/c og de kører noget højt op i temp når de bliver belastet! En hel anden snak....
v/h Peter
Besvar