MAP sensoren sidder I IC'en lige ved udgangen.
Temp. føleren sidder i gasspjældshuset
mvh
Martin
skift af styreboks VAG 1.8T
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
lqs skrev:mapsensor i i/c før gasspjæld.... dvs den ikke kan måle meget under 100kpa eller??
MVH søren
Det behøver den ikke da den kun skal styre trykket.
LMM bruges til at styre tænding, og blanding, og tempsensoren ved gasspjæld kompencere med noget tændingsretadering, ved høh temperatur.
Problemet med at udlæse temperaturer med en tester, er at det er det styre enheden sender til testeren, ok ikke den faktiske temperatur.
Læs programmering.
Hvis programmøren har besluttet sig for at en lufttemperatur over 35 grader ikke er interssent, da man ikke bruger højere temperaturer.
Så er det ikke sikkert at testeren vil vise en højere temperatur.
Det kan ligge i programmeringen af styreenheden.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
De kan godt komme noget over de 35 grader, hvis man chipper en std bil med orig i/c (som ikke lige frem sidder det aller mest optimale sted...) så er det set at den kommer noget op i temp!!
Man kan også få tdi maskiner UDEN i/c og de kører noget højt op i temp når de bliver belastet! En hel anden snak....
Man kan også få tdi maskiner UDEN i/c og de kører noget højt op i temp når de bliver belastet! En hel anden snak....
v/h Peter