Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2008, 07:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
Indlæg: 109
MAP sensoren sidder I IC'en lige ved udgangen.

Temp. føleren sidder i gasspjældshuset


mvh

Martin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2008, 14:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mapsensor i i/c før gasspjæld.... dvs den ikke kan måle meget under 100kpa eller??
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008, 19:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
lqs skrev:
mapsensor i i/c før gasspjæld.... dvs den ikke kan måle meget under 100kpa eller??
MVH søren

Det behøver den ikke da den kun skal styre trykket.
LMM bruges til at styre tænding, og blanding, og tempsensoren ved gasspjæld kompencere med noget tændingsretadering, ved høh temperatur.
Problemet med at udlæse temperaturer med en tester, er at det er det styre enheden sender til testeren, ok ikke den faktiske temperatur.
Læs programmering.
Hvis programmøren har besluttet sig for at en lufttemperatur over 35 grader ikke er interssent, da man ikke bruger højere temperaturer.
Så er det ikke sikkert at testeren vil vise en højere temperatur.
Det kan ligge i programmeringen af styreenheden.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2008, 22:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
De kan godt komme noget over de 35 grader, hvis man chipper en std bil med orig i/c (som ikke lige frem sidder det aller mest optimale sted...) så er det set at den kommer noget op i temp!!

Man kan også få tdi maskiner UDEN i/c og de kører noget højt op i temp når de bliver belastet! En hel anden snak....

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team