Olietilførsel og andre spg. om T3 lader
Redaktør: Moderatorer
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Der er ikke tryk på returen, det falder med hjælp af tyngdekraften...
Senest rettet af Zorak 06 nov 2007, 22:24, rettet i alt 1 gang.
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Zorak skrev:Der er ikke tryk på returen, det falder med hjælp af tyngdekraften... Og hvis returen sidder under oliestanden vil slangen blive fyldt op med olie til der begynder at komme olie ud ved pakdåserne i turboen..
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.
-
Thyregod
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30
tyson2 skrev:klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.
Kan det gøres uden at skulle hive motoren ud?
Er det bare af med bundkar også bor et hul i blokken og bagefter svejse en studs på ?
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Stadig ingen der svarede på mandens spørgsmål,
Hvorfor SKAL der være fald på røret, når der er tryk på den ene side, og ikke tryk på den anden side???
Jeg ved det ikke men ville gerne høre svaret..
Har selv oplevet at der kommer meget røg ud af udstødningen. hvis diameteren ikke har været stor nok, eller ikke fald nok på returen..
har set en kammerat (( fra jylland )) lave efter monteret turbo på en carina diesel, MED RETUR I OLIEDÆKSLET
Der var da også en video herinde, men en Amrikaner bil, me turboer monteret nede ved bagpotterne. hvordan med olieretur der???
Hvorfor SKAL der være fald på røret, når der er tryk på den ene side, og ikke tryk på den anden side???
Jeg ved det ikke men ville gerne høre svaret..
Har selv oplevet at der kommer meget røg ud af udstødningen. hvis diameteren ikke har været stor nok, eller ikke fald nok på returen..
har set en kammerat (( fra jylland )) lave efter monteret turbo på en carina diesel, MED RETUR I OLIEDÆKSLET
Der var da også en video herinde, men en Amrikaner bil, me turboer monteret nede ved bagpotterne. hvordan med olieretur der???
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
johan o r skrev:Stadig ingen der svarede på mandens spørgsmål,
Hvorfor SKAL der være fald på røret, når der er tryk på den ene side, og ikke tryk på den anden side???
Jeg ved det ikke men ville gerne høre svaret..
Har selv oplevet at der kommer meget røg ud af udstødningen. hvis diameteren ikke har været stor nok, eller ikke fald nok på returen..
har set en kammerat (( fra jylland )) lave efter monteret turbo på en carina diesel, MED RETUR I OLIEDÆKSLET
Der var da også en video herinde, men en Amrikaner bil, me turboer monteret nede ved bagpotterne. hvordan med olieretur der???
Da de tætningsringe der sidder på akslen ikke kan tåle nogen som helst form for tryk.
Et krumtapshus veentilations system der ikke virker optimalt kan få turboen til at ryge.
Så frit fald, store dimensioner, og ingen form for tryk. er reglen for returen fra turboen. Og studsen under olien i bundkarret giver tryk.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
Thyregod skrev:tyson2 skrev:klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.
Kan det gøres uden at skulle hive motoren ud?
Er det bare af med bundkar også bor et hul i blokken og bagefter svejse en studs på ?
Lige præcis, men det kan godt være noget lort og svejse. Især hvis den skal pege skråt op mod turboen.
-
Thyregod
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30
tyson2 skrev:Thyregod skrev:tyson2 skrev:klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.
Kan det gøres uden at skulle hive motoren ud?
Er det bare af med bundkar også bor et hul i blokken og bagefter svejse en studs på ?
Lige præcis, men det kan godt være noget lort og svejse. Især hvis den skal pege skråt op mod turboen.
Så er det vel bare at bore skråt, og sætte et rør igennem og svejse det sammen udenpå.
Men hvor skal hullet være ?
Det behøves vel ikke være så præcis
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden