Sportskat kontra erstatningsrør på vr6

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#21 Indlæg af klyfax »

Hvorfor kan en 800 hk supra MKIV så køre rundt der over uden problemer? Er der betalt afgift?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Havneren
Mester Medlem

#22 Indlæg af Havneren »

klyfax skrev:Hmm det tyder på jeg at jeg tager fejl... Så lærte man jo noget nyt igen i dag.

Men hold kæft hvor er det tamt!

Synshallen har udstyr til at måle om den forurene for meget, men de gider ikke bruge det hvis der er konstruktive ændring... Endnu en go' grund til at flytte over øresund!

Aaaaa... Sådan er det nu ikke helt. Det er altså kompliceret at forklare åbenbart -

Synshallen kan IKKE lave de målinger der skal til for at afgøre om en bil overholder emmisionskravene. Det skal der et laboritorie til. Man måler partikler/gasser i luften omkring bilen, mens der simuleres kørsel. Noget i den stil... Dette er en del af en typegodkendelse alle nye biler skal igennem for at komme på det europæriske marked. Når du så laver en konstruktiv ændring skal DU dokumentere at disse ting stadig er overholdt.

Det de måler i røven af bilen i synshallen er den mulig DE har for at påvise at en bil måske forurener for meget og noget i den derfor er i stykker.

V/h Chr
Morten VJ
Mester Medlem
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#23 Indlæg af Morten VJ »

klyfax skrev:Hvorfor kan en 800 hk supra MKIV så køre rundt der over uden problemer? Er der betalt afgift?

Jeg vil vende det om og hvorfor kan der kører en dansk indregistreret supra rundt med 1200+ hk synet og godkendt her i foråret.
Alle der ved lidt om modellen ved at den standart er udstyret med 2 turboer, det står jo på ventildækslet, denne er udstyret med den største turbo jeg har set på en personbil, og der er kun EN.
Uden nogen form for godkendelser ??

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
K-FINN
Mester Medlem

#24 Indlæg af K-FINN »

En 800hk supra har faktisk nemmere ved at overholde forurenings krav end en yaris 1,0.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Danny Salling
Mester Medlem
Geografisk sted: Vestsjælland

#25 Indlæg af Danny Salling »

Så jeg får altså mere ud af at fjerne katten og smide et erstatningsrør på? :D
Havneren
Mester Medlem

#26 Indlæg af Havneren »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:En 800hk supra har faktisk nemmere ved at overholde forurenings krav end en yaris 1,0.
MVH Finn

Udgangspunktet er bare det faktur, at det er ejeren selv der skal dokumentere det...
Havneren
Mester Medlem

#27 Indlæg af Havneren »

Danny Salling skrev:Så jeg får altså mere ud af at fjerne katten og smide et erstatningsrør på? :D

Effektmæssigt - Ja... Hvis du har det rigtige justeringsmuligheder.

Synsmæssigt - Absolut ikke.
K-FINN
Mester Medlem

#28 Indlæg af K-FINN »

Havneren skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:En 800hk supra har faktisk nemmere ved at overholde forurenings krav end en yaris 1,0.
MVH Finn

Udgangspunktet er bare det faktur, at det er ejeren selv der skal dokumentere det...

Ja nemlig ja
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#29 Indlæg af klyfax »

Morten VJ skrev:
klyfax skrev:Hvorfor kan en 800 hk supra MKIV så køre rundt der over uden problemer? Er der betalt afgift?

Jeg vil vende det om og hvorfor kan der kører en dansk indregistreret supra rundt med 1200+ hk synet og godkendt her i foråret.
Alle der ved lidt om modellen ved at den standart er udstyret med 2 turboer, det står jo på ventildækslet, denne er udstyret med den største turbo jeg har set på en personbil, og der er kun EN.
Uden nogen form for godkendelser ??

MVH

Morten

Læser du ikke aviser? Ser du ikke nyheder?

Du giver synsmanden 3500 så er den klaret. :-)
Tror nu mere det er fordi den er født med turbo... Orig. turbo biler og diesel biler har noget lettere ved at gå igennem syn, hvad angår motoren.
Vi kan kun være glade for at synshallerne ikke har rullefelt :-)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
2fat2fly
Mester Medlem
Geografisk sted: Fyn

#30 Indlæg af 2fat2fly »

Havneren skrev:Ja... Hvis SYNSHALLLEN gør - De ligger altså så ikke bevisbyrden over på dig og kræver en disideret emisionstest fordi du har lavet en konstruktiv ændring på bilen. De har fået deres krav indfriet vil TÜV godkendelsen. Nu skal bilen bare igennem et helt almindeligt syn og i den forbindelse overholde tingene som alle andre biler også skal.

V/h Chr

Er der ikke noget med det ikke er Tüw de kikker på ved nyere biler men 'E' mærkning ?
Besvar