Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 20:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvorfor kan en 800 hk supra MKIV så køre rundt der over uden problemer? Er der betalt afgift?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 21:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
klyfax skrev:
Hmm det tyder på jeg at jeg tager fejl... Så lærte man jo noget nyt igen i dag.

Men hold kæft hvor er det tamt!

Synshallen har udstyr til at måle om den forurene for meget, men de gider ikke bruge det hvis der er konstruktive ændring... Endnu en go' grund til at flytte over øresund!


Aaaaa... Sådan er det nu ikke helt. Det er altså kompliceret at forklare åbenbart -

Synshallen kan IKKE lave de målinger der skal til for at afgøre om en bil overholder emmisionskravene. Det skal der et laboritorie til. Man måler partikler/gasser i luften omkring bilen, mens der simuleres kørsel. Noget i den stil... Dette er en del af en typegodkendelse alle nye biler skal igennem for at komme på det europæriske marked. Når du så laver en konstruktiv ændring skal DU dokumentere at disse ting stadig er overholdt.

Det de måler i røven af bilen i synshallen er den mulig DE har for at påvise at en bil måske forurener for meget og noget i den derfor er i stykker.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 21:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
klyfax skrev:
Hvorfor kan en 800 hk supra MKIV så køre rundt der over uden problemer? Er der betalt afgift?


Jeg vil vende det om og hvorfor kan der kører en dansk indregistreret supra rundt med 1200+ hk synet og godkendt her i foråret.
Alle der ved lidt om modellen ved at den standart er udstyret med 2 turboer, det står jo på ventildækslet, denne er udstyret med den største turbo jeg har set på en personbil, og der er kun EN.
Uden nogen form for godkendelser ??

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 21:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
En 800hk supra har faktisk nemmere ved at overholde forurenings krav end en yaris 1,0.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006, 00:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Så jeg får altså mere ud af at fjerne katten og smide et erstatningsrør på? :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006, 04:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
En 800hk supra har faktisk nemmere ved at overholde forurenings krav end en yaris 1,0.
MVH Finn


Udgangspunktet er bare det faktur, at det er ejeren selv der skal dokumentere det...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006, 04:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Danny Salling skrev:
Så jeg får altså mere ud af at fjerne katten og smide et erstatningsrør på? :D


Effektmæssigt - Ja... Hvis du har det rigtige justeringsmuligheder.

Synsmæssigt - Absolut ikke.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006, 07:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Havneren skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
En 800hk supra har faktisk nemmere ved at overholde forurenings krav end en yaris 1,0.
MVH Finn


Udgangspunktet er bare det faktur, at det er ejeren selv der skal dokumentere det...


Ja nemlig ja

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006, 13:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:
klyfax skrev:
Hvorfor kan en 800 hk supra MKIV så køre rundt der over uden problemer? Er der betalt afgift?


Jeg vil vende det om og hvorfor kan der kører en dansk indregistreret supra rundt med 1200+ hk synet og godkendt her i foråret.
Alle der ved lidt om modellen ved at den standart er udstyret med 2 turboer, det står jo på ventildækslet, denne er udstyret med den største turbo jeg har set på en personbil, og der er kun EN.
Uden nogen form for godkendelser ??

MVH

Morten


Læser du ikke aviser? Ser du ikke nyheder?

Du giver synsmanden 3500 så er den klaret. :-)
Tror nu mere det er fordi den er født med turbo... Orig. turbo biler og diesel biler har noget lettere ved at gå igennem syn, hvad angår motoren.
Vi kan kun være glade for at synshallerne ikke har rullefelt :-)

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006, 15:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Havneren skrev:
Ja... Hvis SYNSHALLLEN gør - De ligger altså så ikke bevisbyrden over på dig og kræver en disideret emisionstest fordi du har lavet en konstruktiv ændring på bilen. De har fået deres krav indfriet vil TÜV godkendelsen. Nu skal bilen bare igennem et helt almindeligt syn og i den forbindelse overholde tingene som alle andre biler også skal.

V/h Chr

Er der ikke noget med det ikke er Tüw de kikker på ved nyere biler men 'E' mærkning ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team