Olie retur på eftermonteret turbo.. fejl rille i lejehus.
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Det øjeblik olien forlader selve lejet i turboen skulle der jo ikke ret gerne være noget som helst tryk på. Er der alligevel det resikere man jo netop, at olien ikke kan komme hurtigt nok væk og der ved brænder den olie (Det der sker, hvis returen ikke er lave godt nok).
Hvis man er uheldig og har sat studsen lige ud for et slag på krumtappen og det oven i købet er på den side hvor krumtappen vil smide olie op mod studsen - Så vil krumtappen smide ANSELIGE mængder af olie op mod studsen.
Jeg har selv på et tidspunkt lave det sådan - Dog brugte jeg slet ikke hullet til turbo retur alligevel. Jeg gjorde så det at jeg brugte det til krumtaps udluftning i stedet. Dvs. Jeg lavede en oilcatch tank og returen fra denne skulle så gå ned til mit fine retur hul i bundkaret via ret snørklet slange. Det virkede bestemt IKKE ret godt. Krumtappen var i stand til, at smide olie op i min catch tank. Til at starte med troede jeg i øvrigt også, at motoren var dårlig fordi den pustede sådan i olie catch tanken (Under kompresion)... Igen bare et resultat af krumtappens arbejde op mod hullet i bundkaret.
Hvilken indflydelse det har på olien i turboen er jeg ikke sikker på, men nu er det da nævnt. Efterfølgende har jeg altid lavet en afskærmning for hullet til returen. Det ser man faktisk også fabrikker gør forskellige steder i motore.
V/h Chr
Hvis man er uheldig og har sat studsen lige ud for et slag på krumtappen og det oven i købet er på den side hvor krumtappen vil smide olie op mod studsen - Så vil krumtappen smide ANSELIGE mængder af olie op mod studsen.
Jeg har selv på et tidspunkt lave det sådan - Dog brugte jeg slet ikke hullet til turbo retur alligevel. Jeg gjorde så det at jeg brugte det til krumtaps udluftning i stedet. Dvs. Jeg lavede en oilcatch tank og returen fra denne skulle så gå ned til mit fine retur hul i bundkaret via ret snørklet slange. Det virkede bestemt IKKE ret godt. Krumtappen var i stand til, at smide olie op i min catch tank. Til at starte med troede jeg i øvrigt også, at motoren var dårlig fordi den pustede sådan i olie catch tanken (Under kompresion)... Igen bare et resultat af krumtappens arbejde op mod hullet i bundkaret.
Hvilken indflydelse det har på olien i turboen er jeg ikke sikker på, men nu er det da nævnt. Efterfølgende har jeg altid lavet en afskærmning for hullet til returen. Det ser man faktisk også fabrikker gør forskellige steder i motore.
V/h Chr
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:Det øjeblik olien forlader selve lejet i turboen skulle der jo ikke ret gerne være noget som helst tryk på. Er der alligevel det resikere man jo netop, at olien ikke kan komme hurtigt nok væk og der ved brænder den olie (Det der sker, hvis returen ikke er lave godt nok).
Hvis man er uheldig og har sat studsen lige ud for et slag på krumtappen og det oven i købet er på den side hvor krumtappen vil smide olie op mod studsen - Så vil krumtappen smide ANSELIGE mængder af olie op mod studsen.
Jeg har selv på et tidspunkt lave det sådan - Dog brugte jeg slet ikke hullet til turbo retur alligevel. Jeg gjorde så det at jeg brugte det til krumtaps udluftning i stedet. Dvs. Jeg lavede en oilcatch tank og returen fra denne skulle så gå ned til mit fine retur hul i bundkaret via ret snørklet slange. Det virkede bestemt IKKE ret godt. Krumtappen var i stand til, at smide olie op i min catch tank. Til at starte med troede jeg i øvrigt også, at motoren var dårlig fordi den pustede sådan i olie catch tanken (Under kompresion)... Igen bare et resultat af krumtappens arbejde op mod hullet i bundkaret.
Hvilken indflydelse det har på olien i turboen er jeg ikke sikker på, men nu er det da nævnt. Efterfølgende har jeg altid lavet en afskærmning for hullet til returen. Det ser man faktisk også fabrikker gør forskellige steder i motore.
V/h Chr
Mon ikke den der 10 graders hælning sørgere for at der ikke kommer det store tryk der inde, hvis nu krumtappen smider olien den vej? Den giver vel en lille smule mere flow på olien?
Og Kws, der kommer først tryk i flydene væsker hvis det møder en modstand, hvilken den helst ikke skulle gøre
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
så har den været startet op. og det vidste sig at det blev en røg spreder.
den smider olie over i udstødnings huset. kan se det ved at der drypper olie ud af turboen... :S
så i morgen prøver jeg at rive studsen af til retur og lader olie løbe ned i en balje. for at se om det stopper der røg og olie lugt.
hvis det gør det er olie returen ikke god nok jo.. men jeg mistænker nu mere turboen til at være defekt. det er en ny renoveret turbolader.
bare det da jeg havde tape for returen og der løb olie ned i turboen. kom der nemlig olie ud i udstødningen.
så i morgen prøver jeg at rive studsen af til retur og lader olie løbe ned i en balje. for at se om det stopper der røg og olie lugt.
hvis det gør det er olie returen ikke god nok jo.. men jeg mistænker nu mere turboen til at være defekt. det er en ny renoveret turbolader.
bare det da jeg havde tape for returen og der løb olie ned i turboen. kom der nemlig olie ud i udstødningen.
- Vedhæftede filer
-
- Photo-0013.jpg (70.12 KiB) Vist 1461 gange
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
det viser sig at være turboen som er defekt.. selvom det er en ny renoveret en.. selvom jeg lader olien løbe lodret ned. i en catch beholder og har pumpen på den til at suge det op i bundkaret igen. så kommer der stadigvæk olie ud af turboen.
selve studsen på returløbet. på turboen skal den sidde lodret ned ? min sidder lidt skrå i det jeg ikke kan dreje turboen længere end det.
det burde vel ikke have noget at sige?? olien løber fint igennem.
selve studsen på returløbet. på turboen skal den sidde lodret ned ? min sidder lidt skrå i det jeg ikke kan dreje turboen længere end det.
det burde vel ikke have noget at sige?? olien løber fint igennem.
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Kws skrev:det viser sig at være turboen som er defekt.. selvom det er en ny renoveret en.. selvom jeg lader olien løbe lodret ned. i en catch beholder og har pumpen på den til at suge det op i bundkaret igen. så kommer der stadigvæk olie ud af turboen.
selve studsen på returløbet. på turboen skal den sidde lodret ned ? min sidder lidt skrå i det jeg ikke kan dreje turboen længere end det.
det burde vel ikke have noget at sige?? olien løber fint igennem.
Det betyder sku ikke noget.
Hvem har renoveret din snegl?
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Kws skrev:det har Scanturbo.
kan jeg selv rive turboen fra hinanden? og efter spænde den?
Hvis det er Scanturbo, så plejer de sku at sige HOV! og lave det igen... Så prøv lige at snakke med dem om det...
Men man skal ikke selv begynde med at selv-renovere sin turbo. Så snart du skiller den af, er den i ubalance, også skal den af balancers...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."