Havneren skrev:
Det øjeblik olien forlader selve lejet i turboen skulle der jo ikke ret gerne være noget som helst tryk på. Er der alligevel det resikere man jo netop, at olien ikke kan komme hurtigt nok væk og der ved brænder den olie (Det der sker, hvis returen ikke er lave godt nok).
Hvis man er uheldig og har sat studsen lige ud for et slag på krumtappen og det oven i købet er på den side hvor krumtappen vil smide olie op mod studsen - Så vil krumtappen smide ANSELIGE mængder af olie op mod studsen.
Jeg har selv på et tidspunkt lave det sådan - Dog brugte jeg slet ikke hullet til turbo retur alligevel. Jeg gjorde så det at jeg brugte det til krumtaps udluftning i stedet. Dvs. Jeg lavede en oilcatch tank og returen fra denne skulle så gå ned til mit fine retur hul i bundkaret via ret snørklet slange. Det virkede bestemt IKKE ret godt. Krumtappen var i stand til, at smide olie op i min catch tank. Til at starte med troede jeg i øvrigt også, at motoren var dårlig fordi den pustede sådan i olie catch tanken (Under kompresion)... Igen bare et resultat af krumtappens arbejde op mod hullet i bundkaret.
Hvilken indflydelse det har på olien i turboen er jeg ikke sikker på, men nu er det da nævnt. Efterfølgende har jeg altid lavet en afskærmning for hullet til returen. Det ser man faktisk også fabrikker gør forskellige steder i motore.
V/h Chr
Mon ikke den der 10 graders hælning sørgere for at der ikke kommer det store tryk der inde, hvis nu krumtappen smider olien den vej? Den giver vel en lille smule mere flow på olien?
Og Kws, der kommer først tryk i flydene væsker hvis det møder en modstand, hvilken den helst ikke skulle gøre
