Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 09:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Det øjeblik olien forlader selve lejet i turboen skulle der jo ikke ret gerne være noget som helst tryk på. Er der alligevel det resikere man jo netop, at olien ikke kan komme hurtigt nok væk og der ved brænder den olie (Det der sker, hvis returen ikke er lave godt nok).

Hvis man er uheldig og har sat studsen lige ud for et slag på krumtappen og det oven i købet er på den side hvor krumtappen vil smide olie op mod studsen - Så vil krumtappen smide ANSELIGE mængder af olie op mod studsen.

Jeg har selv på et tidspunkt lave det sådan - Dog brugte jeg slet ikke hullet til turbo retur alligevel. Jeg gjorde så det at jeg brugte det til krumtaps udluftning i stedet. Dvs. Jeg lavede en oilcatch tank og returen fra denne skulle så gå ned til mit fine retur hul i bundkaret via ret snørklet slange. Det virkede bestemt IKKE ret godt. Krumtappen var i stand til, at smide olie op i min catch tank. Til at starte med troede jeg i øvrigt også, at motoren var dårlig fordi den pustede sådan i olie catch tanken (Under kompresion)... Igen bare et resultat af krumtappens arbejde op mod hullet i bundkaret.

Hvilken indflydelse det har på olien i turboen er jeg ikke sikker på, men nu er det da nævnt. Efterfølgende har jeg altid lavet en afskærmning for hullet til returen. Det ser man faktisk også fabrikker gør forskellige steder i motore.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Randers
kan godt følge dig havneren. jeg har selv overvejet at lave en slags kasse uden om returen inde i bundkaret. men droppede det.

jeg er nået til det punkt hvor jeg skal til at have den startet op. så vil tiden vise sig om den ryger blå. og det er en om'er

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
Det øjeblik olien forlader selve lejet i turboen skulle der jo ikke ret gerne være noget som helst tryk på. Er der alligevel det resikere man jo netop, at olien ikke kan komme hurtigt nok væk og der ved brænder den olie (Det der sker, hvis returen ikke er lave godt nok).

Hvis man er uheldig og har sat studsen lige ud for et slag på krumtappen og det oven i købet er på den side hvor krumtappen vil smide olie op mod studsen - Så vil krumtappen smide ANSELIGE mængder af olie op mod studsen.

Jeg har selv på et tidspunkt lave det sådan - Dog brugte jeg slet ikke hullet til turbo retur alligevel. Jeg gjorde så det at jeg brugte det til krumtaps udluftning i stedet. Dvs. Jeg lavede en oilcatch tank og returen fra denne skulle så gå ned til mit fine retur hul i bundkaret via ret snørklet slange. Det virkede bestemt IKKE ret godt. Krumtappen var i stand til, at smide olie op i min catch tank. Til at starte med troede jeg i øvrigt også, at motoren var dårlig fordi den pustede sådan i olie catch tanken (Under kompresion)... Igen bare et resultat af krumtappens arbejde op mod hullet i bundkaret.

Hvilken indflydelse det har på olien i turboen er jeg ikke sikker på, men nu er det da nævnt. Efterfølgende har jeg altid lavet en afskærmning for hullet til returen. Det ser man faktisk også fabrikker gør forskellige steder i motore.

V/h Chr

Mon ikke den der 10 graders hælning sørgere for at der ikke kommer det store tryk der inde, hvis nu krumtappen smider olien den vej? Den giver vel en lille smule mere flow på olien?

Og Kws, der kommer først tryk i flydene væsker hvis det møder en modstand, hvilken den helst ikke skulle gøre :)

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Medlem

så har den været startet op. og det vidste sig at det blev en røg spreder. :D den smider olie over i udstødnings huset. kan se det ved at der drypper olie ud af turboen... :S

så i morgen prøver jeg at rive studsen af til retur og lader olie løbe ned i en balje. for at se om det stopper der røg og olie lugt.

hvis det gør det er olie returen ikke god nok jo.. men jeg mistænker nu mere turboen til at være defekt. det er en ny renoveret turbolader.

bare det da jeg havde tape for returen og der løb olie ned i turboen. kom der nemlig olie ud i udstødningen. :(

Vedhæftede filer:
Photo-0013.jpg
Photo-0013.jpg [ 70.12 KiB | Vist 941 gange ]

Titel:
Medlem

min olie retur stod fyldt helt op med olie. der hvor jeg havde sat oliestanden til var åbenbart ikke det rigtige sted. så olien står ca 2 cm fra bundkarets top..

så jeg må prøve med en 12v pumpe. det er noget møg med hvis det virker er det jo den eneste udvej.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Da turbo og bundkar begge sidder direkte på motoren, burde det så ikke være muligt at "udvide" bundkaret så retur olien løber direkte ned i bundkaret? Var bare en tankegang, men kan det ikke virke?

Magnusssen

Titel:
Medlem

det viser sig at være turboen som er defekt.. selvom det er en ny renoveret en.. selvom jeg lader olien løbe lodret ned. i en catch beholder og har pumpen på den til at suge det op i bundkaret igen. så kommer der stadigvæk olie ud af turboen.

selve studsen på returløbet. på turboen skal den sidde lodret ned ? min sidder lidt skrå i det jeg ikke kan dreje turboen længere end det.

det burde vel ikke have noget at sige?? olien løber fint igennem.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Kws skrev:
det viser sig at være turboen som er defekt.. selvom det er en ny renoveret en.. selvom jeg lader olien løbe lodret ned. i en catch beholder og har pumpen på den til at suge det op i bundkaret igen. så kommer der stadigvæk olie ud af turboen.

selve studsen på returløbet. på turboen skal den sidde lodret ned ? min sidder lidt skrå i det jeg ikke kan dreje turboen længere end det.

det burde vel ikke have noget at sige?? olien løber fint igennem.

Det betyder sku ikke noget.

Hvem har renoveret din snegl?

Magnusssen

Titel:
Medlem

det har Scanturbo.

kan jeg selv rive turboen fra hinanden? og efter spænde den?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Kws skrev:
det har Scanturbo.

kan jeg selv rive turboen fra hinanden? og efter spænde den?

Hvis det er Scanturbo, så plejer de sku at sige HOV! og lave det igen... Så prøv lige at snakke med dem om det...

Men man skal ikke selv begynde med at selv-renovere sin turbo. Så snart du skiller den af, er den i ubalance, også skal den af balancers...

Magnusssen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time