Rover 620Ti / Nissan 200sx ???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#21 Indlæg af Mads B (dk) »

Hey....

Jeg har luret lidt på at hente denne her hjem..... forudsat at de ændringer der er lavet ved den er ført ind i papirende, således den kan synes herhjemme

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=5470381&id=pkyasrr3ijy
Billede
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#22 Indlæg af hYe »

Den ser sku meget lækker ud.. :D
Umiddelbart hvis jeg havde dadlerne, så var jeg taget ned og kigge på den...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#23 Indlæg af Saab-Daniel »

uhh, ser godt ud... Men som du selv siger, så går den vist under "tunet motor" når du går ind i synshallen til dit toldsyn :)
Jeg var forbi idag selv, og den er god nok, de har en rubrik de kan krydse af, utroligt, hehe...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Gæst

Re: S13

#24 Indlæg af Gæst »

Mads B 405 2.0 skrev:
BravoDude skrev:Hehe, Ronni... Du glemmer lige at fortælle dem hvilken lader du kører med :lol:

Kan kun give Ronni ret, er er potentiale i sådan en ca18det motor... Der er sog et lille svagt punkt på den motor og det er plejlstangslejerne og standard turboen så sørg for at tjekke disse hvis du er på udkig efter en sådan bil... Men den er sjaw at køre i, har selv en der er ved at blive gjort lidt sjovere 250+ 8)

Men hvis pengepungen er til mere, så helt klart S14A, nem nem en bil dog er jeg ikke helt pjattet med bagenden... Men den SR20DET kværn kan jo lave 300 hk med standard motor bare med lidt mere benzin og lidt mere ladetryk...

Nyttige links i forbindelse med disse lækre biler...

www.nissan200sx.dk

www.team200sx.dk

www.sxoc.com

Håbe at du finde en model som du bliver glad for...


Jeg har været inde på www.nissan200sx.dk og lure lidt på ronni's..... hvor stor er sådan en t70 egentlig.....

jeg regner med at smide den T3/T4 på jeg alligevel har liggende sammen med en stor fmic, en 3" udstødning og et stort kegle filter.... også ellers holde mig indenfor hvad standard chippen kan klare til at starte på... man skal tænke lidt på $$ :? ..... senere skal den selvfølgelig have anden chip, pumpe, dyser, AFM og mere ladetryk :twisted:

Nogen idé om hvad det kan give af HK med standard chip ?

Et bud på HK efter chip, pumpe, dyser, AFM og mere ladetryk ?


En T70 er STOR... hehehe.. Den jeg havde på kunne levere op til 650hk.

Men har fået fat i en anden, custom made for me, som kan levere fuldt ladetryk ved omkring 3500 omdr. op til 2 bar hvis jeg ønsker det. MEGET mere bundtræk. :D Denne turbo kan levere 500hk ved omkring 1.7 - 2.0 bar. Alt efter hvad der nu er lavet ved motoren.
nissan200sx.dk

#25 Indlæg af nissan200sx.dk »

Forresten. Lad være med at smid stor turbo på den eller give for meget tryk på std turbo med en std chip!!! Noget af det første som SKAL skiftes er den chip!! meget vigtigt.

Benzin pumpe, og dysser skal også siftes inden stor turbo! Ihvertfald pumpen.
nissan200sx.dk
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15 jul 2005, 20:09
Kontakt:

#26 Indlæg af nissan200sx.dk »

Mig som også skrev de 2 sidste indlæg.

Min brors 200sx smed 205 hk, 288Nm med en std chip. Et par dage senere røg der en toppakning. Toppen af, og damn de ventiler var LYSE!! Tydeligt den har kørt for magert. Så kan kun sige, skift chip og vær sikker på den kan få benzin nok!
Car: Nissan 200sx - s13
Engine: RB25DET
Power: Soon ~550hk.
0 - 100: < 4,5 sek
Topspeed: Soon 316 km/t
"Be a man, drive nissan"
mads

#27 Indlæg af mads »

nissan200sx.dk skrev:Forresten. Lad være med at smid stor turbo på den eller give for meget tryk på std turbo med en std chip!!! Noget af det første som SKAL skiftes er den chip!! meget vigtigt.

Benzin pumpe, og dysser skal også siftes inden stor turbo! Ihvertfald pumpen.


hvad køre du med af chip.... en universal eller en der er lavet på rullefelt til din motor ?
skovbamsen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 04 mar 2004, 22:30

#28 Indlæg af skovbamsen »

man kan desuden finde div konveterings sæt i usa så en s13 kan komme til at ligne s14 og s14,5 og s15
Billede
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#29 Indlæg af Mads B (dk) »

så fik jeg købt en nissan..... nu mangler jeg bare at få solgt den anden og betalt afgift.....:-)


ER der nogen der veed hvor omdr.begrænseren ligger standard på sådan en....., og hvor hurtig går den på toppen standard.....min bror mener helt bestemt den er chippet fordi den nakker hans vectra i30 op til 150kmt
Billede
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#30 Indlæg af 2fat2fly »

Den er org opgivet til 220kmt og 7,5 sek til 100. men hvad er en Vectra i30 :?: Det skal da være en v6 hvis den skal følge med der 8) .

Ronni skrev : Skal det være en s14, så få fat i en s14a.
Hvad er forskellen på de to siden den ene er så meget bedre ??
Besvar