efterz skrev:Jeg synes også umiddelbart de 300hk/liter lyder af meget.. men snakker vi racefuel , så er det naturligvis en anden sag..
Til reference er jeg selv oppe på 225hk/liter (98okt benz) på standard top, monteret med knaster fra 1.8 20v N/A modellen...
Hvilket potentiale der faktisk reelt er i motoren så vi lige et kort glimt af på feltet...
Hvis mr. EfterZ var lidt mere modig med ladetrykket kunne den motor snilt lave +500hk. Den var endda meget godt på vej derop en kort overgang da WG slangen fløj af helvede til. Kurven mere end antydede det, trods den ikke helt fik lov at løbe kurven op...
Iøvrigt vældigt interressant at motoren tabte 8hk da luftfilteret forsøgsvist blev afmonteret. Trods et temmeligt stort stykke slange, så var flowet over slangeenden dårligt nok til at gøre en betydelig forskel.
Flowmæssigt er der plads til effekten, men om blokken fortsat kan blive ved med at holde sammen til det er en anden sag. Frisk går det ihvertfald!
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
klyfax skrev:Den ville jeg kalde en standard motor, hvis den er standard selvfølgelig. Hvorfor skulle det være en racer motor? Det er jo bare en vild motor i en serie produceret bil...
Vil da heller ikke mene at en 10W audi motor som sidder i en audi familie bil, er en racer motor. Det er også bare en vild motor i en serie produceret bil.
Ved skam godt din motor har været brugt i motor sport, men derfor er den jo ikke lige så vild som racer motoren som er blevet brugt i motor sport. Jeg kunne da bedst forstille mig at Cossie har pillet lidt ved motoren da den skulle være med i rally...
Ik mere fra mig af i dag, skal i seng i dag og ikke i morgen... Hygge
Øhh nej, den er en fulbyrdet race motor fra start af. Motoren er en viderebygning af pintomotoren med et speciel udviklet 16v topstykke som kun var udviklet til race(rally)og forskellen på en standard og race er blot ladertyk og dysser + udatødning Bilen med motoren i er så produceret i over 15000 eksemplarer(sierra + escort) og reservedele til noget mere.
blot ladertyk og dysser + udatødning... Det er nok også der man vinder mange HK, så den er vel ikke helt standard når den sidder i en rally bil? Ja motoren er en rally motor, men den er droslet ned når den sidder i en gadebil, så vil jeg ikke mene det er en racer motor længere.
På en standard suge toyota motor, 1.3 12v, kan du hente over 40 hk bare ved andre dyser, FCD, turbo og 2 toppakninger. 5000 kr. 50% tun. Og så er det endnu billigere på en 2.0 16v. Så tror nu nok rally udgaven af din motor har lidt mere end den der sidder i din bil som standard. Hvis den ikke yder lige så meget som rally motoren, så er det vel ikke en rally motor længere. Men bare en serie produceret motor, i en serie produceret bil, som har samme blok og topstykke som rally model, og som er basis for en god gang tun.
Neeeej, det er ikke korrekt Eneste forskel på min motor og grp.a rally cossien er dyser og udstødning, ALT andet er identisk.
Grundet min ikke har så meget effekt som rally udgaven er pga 3 katalysatorer, mindre diameter på udst. og 1bar mindre i tryk.
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
efterz skrev:Jeg synes også umiddelbart de 300hk/liter lyder af meget.. men snakker vi racefuel , så er det naturligvis en anden sag..
Til reference er jeg selv oppe på 225hk/liter (98okt benz) på standard top, monteret med knaster fra 1.8 20v N/A modellen...
Hvilket potentiale der faktisk reelt er i motoren så vi lige et kort glimt af på feltet...
Hvis mr. EfterZ var lidt mere modig med ladetrykket kunne den motor snilt lave +500hk. Den var endda meget godt på vej derop en kort overgang da WG slangen fløj af helvede til. Kurven mere end antydede det, trods den ikke helt fik lov at løbe kurven op...
Iøvrigt vældigt interressant at motoren tabte 8hk da luftfilteret forsøgsvist blev afmonteret. Trods et temmeligt stort stykke slange, så var flowet over slangeenden dårligt nok til at gøre en betydelig forskel.
Flowmæssigt er der plads til effekten, men om blokken fortsat kan blive ved med at holde sammen til det er en anden sag. Frisk går det ihvertfald!
Det lyder sku fedt Har godt set det topstykke og der er også ret store kanaler i det, så flow bliver vist ikke noget problem Bliver da spændende at se hvad den kan på en bane så
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
Øhh hvad er ikke korrekt? Så vidt jeg kan læse så har kun snakket om at din motor som sidder i en gade bil ikke er en rally motor, da den er ned droslet. Var opsætning identisk med dem der sad i rally bilerne så kunne jeg forstå at du mener det er en rally motor. Men opsætning er ikke identisk da den har fået andre dyser og køre med en anden udstødning. Og så køre den lige med 1 bars mindre ladetryk. Selve motoren er identisk, men de yder ikke det samme.
Altså har man en gade motor og en Rally motor...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
klyfax skrev:Så er der også lige det med NM. En Rally motor har sindsygt mange NM ved meget lave omdr. Det tror jeg nu heller ikke en gade version har...
Nu tror jeg så ikke du hører efter her..............
Min motor laver i standard trim(gadeversionen) 227hk/300nm og i rallytrim 320-330hk og 450-500nm og forskellen er det jeg har sagt.
Hvis du så mener at den ene er en gademotor og den anden er en rallymotor, så kan jeg sku godt forstå tvivlen som er herinde Motorerne er identisk i A L T.
Og nej, spurgte dig om hvad min motor så var, en rally eller en gade motor
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
klyfax skrev:Så er der også lige det med NM. En Rally motor har sindsygt mange NM ved meget lave omdr. Det tror jeg nu heller ikke en gade version har...
Nu tror jeg så ikke du hører efter her.............. Min motor laver i standard trim(gadeversionen) 227hk/300nm og i rallytrim 320-330hk og 450-500nm og forskellen er det jeg har sagt. Hvis du så mener at den ene er en gademotor og den anden er en rallymotor, så kan jeg sku godt forstå tvivlen som er herinde Motorerne er identisk i A L T.
Og nej, spurgte dig om hvad min motor så var, en rally eller en gade motor
Stadigvæk en gade motor i mine øjne. Eller en gadeversion kan vi da også kalde den.
227hk/300nm mod 330/500 nm. Der er altså en forskel på 103 hk og 200 NM. Derfor er din motor stadige kun en gade motor, eller en gadeversion. Jeg vil bare kalde det en gade motor da den er lavet til gaden, og den ikke har samme specs som en rally motor som er lavet til rally og derfor har 200 nm mere.
Hvad skulle der være tvivl om herinde??? Jeg taler skam ikke for alle herinde hvis det var det du hentød til...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
klyfax skrev:Så er der også lige det med NM. En Rally motor har sindsygt mange NM ved meget lave omdr. Det tror jeg nu heller ikke en gade version har...
Nu tror jeg så ikke du hører efter her.............. Min motor laver i standard trim(gadeversionen) 227hk/300nm og i rallytrim 320-330hk og 450-500nm og forskellen er det jeg har sagt. Hvis du så mener at den ene er en gademotor og den anden er en rallymotor, så kan jeg sku godt forstå tvivlen som er herinde Motorerne er identisk i A L T.
Og nej, spurgte dig om hvad min motor så var, en rally eller en gade motor
Stadigvæk en gade motor i mine øjne. Eller en gadeversion kan vi da også kalde den. 227hk/300nm mod 330/500 nm. Der er altså en forskel på 103 hk og 200 NM. Derfor er din motor stadige kun en gade motor, eller en gadeversion. Jeg vil bare kalde det en gade motor da den er lavet til gaden, og den ikke har samme specs som en rally motor som er lavet til rally og derfor har 200 nm mere.
Hvad skulle der være tvivl om herinde??? Jeg taler skam ikke for alle herinde hvis det var det du hentød til...
Jeg tror du kløjs lidt i det nu Når jeg snakker rally og gadetrim så snakker jeg hvordan motoren er konstrueret fra fabrikken, ikke i hvilket trim den bliver leveret i
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
lol hvad fanden er idé ved sådan en diskusion, hvordan motoren er opbygget?
Det skal du nok diskutere med en som ved noget om ford og hvad de byggede motoren til. For det aner jeg ikke noget om, og gider heller ikke finde ud af det.
Men ser vi det efter dine øjne så er 1.6 20V toyota motoren stadige en gade motor da den aldrig har set en bane sammen med et toyota team.
Men vil nu stadige mene at din motor er en gade motor da den er serie produceret til bla. en gadebil. Så skal den jo også holde til en gadebil, og ikke til et par enkelte løb som en rally motor. At man så har skruet den op til rally, fordi man ikke behøves end nær så god holdbarhed det er jo så hvad det er...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
klyfax skrev:lol hvad fanden er idé ved sådan en diskusion, hvordan motoren er opbygget?
Det skal du nok diskutere med en som ved noget om ford og hvad de byggede motoren til. For det aner jeg ikke noget om, og gider heller ikke finde ud af det.
Men ser vi det efter dine øjne så er 1.6 20V toyota motoren stadige en gade motor da den aldrig har set en bane sammen med et toyota team.
Men vil nu stadige mene at din motor er en gade motor da den er serie produceret til bla. en gadebil. Så skal den jo også holde til en gadebil, og ikke til et par enkelte løb som en rally motor. At man så har skruet den op til rally, fordi man ikke behøves end nær så god holdbarhed det er jo så hvad det er...
Øhh nu ved jeg så alt om en cossiemotor, og den er kun produceret til rally, og ikke til gade, ergo en race motor.
At den så blev neddroslet pga fourening og folk ikke kunne styre bilen er noget andet, OG at den SKULLE produceres i 5000 eksemplarer til gaden for at få lov til at køre i rally-vm Og hvad holbarhed så holder orriginal maskinen til minimum 500hk, 750 med andre stempler
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710