V6 bi-turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Tjah, jeg har fundet afsnittet i "A. Grahm Bell - Forced Induction Performance Tuning" og jeg er ikke enig i, at det ikke virker på turbomotorer.
Topic gik på, om man kunne få lambda-signaler fra to cylinderrækker ind i en billig ECU med kun én lambda indgang.
Jeg postede et forslag til en metode til at få én lambdasonde til at måle på alle cylindre.
Mvh
Nolan
Topic gik på, om man kunne få lambda-signaler fra to cylinderrækker ind i en billig ECU med kun én lambda indgang.
Jeg postede et forslag til en metode til at få én lambdasonde til at måle på alle cylindre.
Mvh
Nolan
-
boost4life
Tak, for de gode svar...
Jeg tænkte på vis jeg skal samle udstødningen fra begge turboér, det mere 1,5 m fra turboérne, der ikke plads før... er det lige meget at sonden sidder så langt henne i udstødningen???
Til Morten VJ: koster udstødning-temp sensor ikke en halv arm? og hvor får man fat i dem henne??
Jeg tænkte på vis jeg skal samle udstødningen fra begge turboér, det mere 1,5 m fra turboérne, der ikke plads før... er det lige meget at sonden sidder så langt henne i udstødningen???
Til Morten VJ: koster udstødning-temp sensor ikke en halv arm? og hvor får man fat i dem henne??
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvis der ikke er plads før så er der ikke noget at gøre ved det men som NOLAND skriver så gør det ikke så meget hvis den har varmelegme i sig... > en lambda sonde virker først når den er ca 300C* varm.... men ved at volvo S80 T6 den har 4 lambda sonder 2 i hver udstødning før og efter KAT.... og det sider da godt 1meters penge fra motoren...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
boost4life skrev:Tak, for de gode svar...
Jeg tænkte på vis jeg skal samle udstødningen fra begge turboér, det mere 1,5 m fra turboérne, der ikke plads før... er det lige meget at sonden sidder så langt henne i udstødningen???
Til Morten VJ: koster udstødning-temp sensor ikke en halv arm? og hvor får man fat i dem henne??
Her er en link til en svensk side,
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hlight=egt
De er dyre 1100 + moms sv kr
og motorstyringen skal kunne understøtte den/ de ekstra indgange der bliver tale om.
Feks Mss i sidste softvare version, kan logge disse værdier.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
ang. det her med at føre de to rør fra en v motor med biturbo sammen, så undre det mig meget at det ikke bliv brugt på F1 da de kørte turbo. andre klasser hvor det kunne bruges har jeg heller aldrig set det på billeder så ........bogen hvor det omtales er ellers god nok! de pulser der kunne gøre gavn som de kan på en sugemotor er faktisk ikke tilstede på en ditto biturbomotor. derfor spurgte jeg efter en forklaring! MVH. søren
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
lqs skrev:ang. det her med at føre de to rør fra en v motor med biturbo sammen, så undre det mig meget at det ikke bliv brugt på F1 da de kørte turbo. andre klasser hvor det kunne bruges har jeg heller aldrig set det på billeder så ........bogen hvor det omtales er ellers god nok! de pulser der kunne gøre gavn som de kan på en sugemotor er faktisk ikke tilstede på en ditto biturbomotor. derfor spurgte jeg efter en forklaring! MVH. søren
Har jo gravet lidt mere i det. Jeg har faktisk også set billeder af F1 motorer fra både Porsche og andre, hvor man ikke har balance-pipe eller fører de to rækker sammen. Så vidt jeg har forstået monterer man det fordi det giver mere effekt i bunden af skalaen - kunne det tænkes, at det så koster noget i toppen ? Så er det jo nok derfor de nævnte motorer ikke har det - de vrælede jo rundt i høje omdrejninger hele tiden.
Dunno ?
Mvh
Nolan
-
ford p7 biturbo
- Medlem
- Indlæg: 237
- Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13