Grunder før spartel - Hvilken er bedst ?
Redaktør: Moderatorer
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Det hjælper ikke at spartle det en gang til da det vil blive ved med at arbejde.
Nr1: Scoopet SKAL monteres oppefra!!! Hvis det ikke er monteret oppefra får du det aldrig til at stoppe med at synke!!
Nr2: Scoopet SKAL været af glasfiber (eller jern men SÅ heldig er man aldrig)
Man mærker op hvor scoopet skal være og sliber ned til jernet i min 15-cm rundt om. Mange limer det i med rudelim men det skal det heller ikke!! Man ligger glasfiber måtter og maser scoopet ned i UDEN brug at popnitter!! Man er nød til at bygge noget i træ eller lignende der kan spændes på og holde scoopet på plads.
Nr3: Spartelmasse ER roden roden til alt ondt!! Efter scoopet er monteret ligges glasfiber over kanten at scoopet. Der skal ligges så meget at man skal tage noget af OVER DET HELE. Til aller sidst trækker man lige at lag plastikpadding eller sprøjte spartel.
Der efter smider man en gang billig lak på og smider der i malerens varmekabine. Hvis der er noget det synker ligger der sansynligvis lidt luft under plastikpaddingen.
Husk at 2 forskellige materialer arbejder forskelligt så regn ikke med at det holder sig pænt evigt!!
Nr1: Scoopet SKAL monteres oppefra!!! Hvis det ikke er monteret oppefra får du det aldrig til at stoppe med at synke!!
Nr2: Scoopet SKAL været af glasfiber (eller jern men SÅ heldig er man aldrig)
Man mærker op hvor scoopet skal være og sliber ned til jernet i min 15-cm rundt om. Mange limer det i med rudelim men det skal det heller ikke!! Man ligger glasfiber måtter og maser scoopet ned i UDEN brug at popnitter!! Man er nød til at bygge noget i træ eller lignende der kan spændes på og holde scoopet på plads.
Nr3: Spartelmasse ER roden roden til alt ondt!! Efter scoopet er monteret ligges glasfiber over kanten at scoopet. Der skal ligges så meget at man skal tage noget af OVER DET HELE. Til aller sidst trækker man lige at lag plastikpadding eller sprøjte spartel.
Der efter smider man en gang billig lak på og smider der i malerens varmekabine. Hvis der er noget det synker ligger der sansynligvis lidt luft under plastikpaddingen.
Husk at 2 forskellige materialer arbejder forskelligt så regn ikke med at det holder sig pænt evigt!!
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
Rart at få lidt feed-back... Man lære jo hele tiden!!!
Og Hatten af for dit vogntøj.
Mægtig fin...
Og Hatten af for dit vogntøj.
Mægtig fin...
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
- Thomas.
- Medlem
- Indlæg: 148
- Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
- Geografisk sted: Danmark
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
NMB1022 skrev:Det hjælper ikke at spartle det en gang til da det vil blive ved med at arbejde.
Nr1: Scoopet SKAL monteres oppefra!!! Hvis det ikke er monteret oppefra får du det aldrig til at stoppe med at synke!!
Nr2: Scoopet SKAL været af glasfiber (eller jern men SÅ heldig er man aldrig)
Man mærker op hvor scoopet skal være og sliber ned til jernet i min 15-cm rundt om. Mange limer det i med rudelim men det skal det heller ikke!! Man ligger glasfiber måtter og maser scoopet ned i UDEN brug at popnitter!! Man er nød til at bygge noget i træ eller lignende der kan spændes på og holde scoopet på plads.
Nr3: Spartelmasse ER roden roden til alt ondt!! Efter scoopet er monteret ligges glasfiber over kanten at scoopet. Der skal ligges så meget at man skal tage noget af OVER DET HELE. Til aller sidst trækker man lige at lag plastikpadding eller sprøjte spartel.
Der efter smider man en gang billig lak på og smider der i malerens varmekabine. Hvis der er noget det synker ligger der sansynligvis lidt luft under plastikpaddingen.
Husk at 2 forskellige materialer arbejder forskelligt så regn ikke med at det holder sig pænt evigt!!
Hardcore løsningen:
1. dybtræksplade
2. sandsæk og et passende udvalg af hamre og modhold.
3.engelsk hjul.
hul i hjelmen, forsæt kanten på hullet og monter scoopet. Svejs det fast.
Det kræver meget præcist håndværk, men så dyrt er plade hellerikke.
Man kan hvad man vil.
MAn får en del respekt imellem custombyggere når man laver sine pladedele selv. Meget mere respekt end ved at købe en stak prefabrikerede plasticstumper og male bilen før hvert træf for at undgå synkninger.
Man kan hvad man vil....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Ja metal havde været 10000000000000% at fortrække men tror det er de færreste der går igang med at banke et luftindtag ud. Dog vil jeg ikke afvise at jeg selv kunne finde på det
Men tror du har set for meget discovery med alle deres custom bikes osv
Thomas> Du kan evt ligge et par lag glasfiber over hele hjelmen, men så er det lige før at man lige så godt kunne tage en afstøbning og få en 100% glasfiberhjelm
Men tror du har set for meget discovery med alle deres custom bikes osv
Thomas> Du kan evt ligge et par lag glasfiber over hele hjelmen, men så er det lige før at man lige så godt kunne tage en afstøbning og få en 100% glasfiberhjelm
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Huh??
Kan man se for meget Discovery???

Kan man se for meget Discovery???
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Thomas.
- Medlem
- Indlæg: 148
- Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
- Geografisk sted: Danmark
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge