Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2004, 14:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Det hjælper ikke at spartle det en gang til da det vil blive ved med at arbejde.

Nr1: Scoopet SKAL monteres oppefra!!! Hvis det ikke er monteret oppefra får du det aldrig til at stoppe med at synke!!

Nr2: Scoopet SKAL været af glasfiber (eller jern men SÅ heldig er man aldrig)
Man mærker op hvor scoopet skal være og sliber ned til jernet i min 15-cm rundt om. Mange limer det i med rudelim men det skal det heller ikke!! Man ligger glasfiber måtter og maser scoopet ned i UDEN brug at popnitter!! Man er nød til at bygge noget i træ eller lignende der kan spændes på og holde scoopet på plads.

Nr3: Spartelmasse ER roden roden til alt ondt!! Efter scoopet er monteret ligges glasfiber over kanten at scoopet. Der skal ligges så meget at man skal tage noget af OVER DET HELE. Til aller sidst trækker man lige at lag plastikpadding eller sprøjte spartel.

Der efter smider man en gang billig lak på og smider der i malerens varmekabine. Hvis der er noget det synker ligger der sansynligvis lidt luft under plastikpaddingen.

Husk at 2 forskellige materialer arbejder forskelligt så regn ikke med at det holder sig pænt evigt!!

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2004, 17:00 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Rart at få lidt feed-back... Man lære jo hele tiden!!!
Og Hatten af for dit vogntøj.
Mægtig fin...

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2004, 17:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Takker :-) Det har også taget MANGE timer at lave den, da jeg har lavet alt i hånden

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2004, 22:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
tror du evt. man kan nøjes med at sprøjte motorhjelmen med glasfiber?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8557

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58347


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2004, 02:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Thomas. skrev:
tror du evt. man kan nøjes med at sprøjte motorhjelmen med glasfiber?


Hvordan vil spøjte glasfiber?

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2004, 09:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
NMB1022 skrev:
Det hjælper ikke at spartle det en gang til da det vil blive ved med at arbejde.

Nr1: Scoopet SKAL monteres oppefra!!! Hvis det ikke er monteret oppefra får du det aldrig til at stoppe med at synke!!

Nr2: Scoopet SKAL været af glasfiber (eller jern men SÅ heldig er man aldrig)
Man mærker op hvor scoopet skal være og sliber ned til jernet i min 15-cm rundt om. Mange limer det i med rudelim men det skal det heller ikke!! Man ligger glasfiber måtter og maser scoopet ned i UDEN brug at popnitter!! Man er nød til at bygge noget i træ eller lignende der kan spændes på og holde scoopet på plads.

Nr3: Spartelmasse ER roden roden til alt ondt!! Efter scoopet er monteret ligges glasfiber over kanten at scoopet. Der skal ligges så meget at man skal tage noget af OVER DET HELE. Til aller sidst trækker man lige at lag plastikpadding eller sprøjte spartel.

Der efter smider man en gang billig lak på og smider der i malerens varmekabine. Hvis der er noget det synker ligger der sansynligvis lidt luft under plastikpaddingen.

Husk at 2 forskellige materialer arbejder forskelligt så regn ikke med at det holder sig pænt evigt!!


Hardcore løsningen:

1. dybtræksplade
2. sandsæk og et passende udvalg af hamre og modhold.
3.engelsk hjul.

hul i hjelmen, forsæt kanten på hullet og monter scoopet. Svejs det fast.

Det kræver meget præcist håndværk, men så dyrt er plade hellerikke.

Man kan hvad man vil. 8)

MAn får en del respekt imellem custombyggere når man laver sine pladedele selv. Meget mere respekt end ved at købe en stak prefabrikerede plasticstumper og male bilen før hvert træf for at undgå synkninger.

Man kan hvad man vil....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2004, 12:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Ja metal havde været 10000000000000% at fortrække men tror det er de færreste der går igang med at banke et luftindtag ud. Dog vil jeg ikke afvise at jeg selv kunne finde på det :D

Men tror du har set for meget discovery med alle deres custom bikes osv :lol:


Thomas> Du kan evt ligge et par lag glasfiber over hele hjelmen, men så er det lige før at man lige så godt kunne tage en afstøbning og få en 100% glasfiberhjelm

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2004, 14:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Huh??

Kan man se for meget Discovery???


:shock:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2004, 21:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
Syntes bare jeg har hørt noget om at der er noget der hedder flydende glasfiber...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8557

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58347


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2004, 01:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
GM> Jeg kan i hvert fald ikke :!:

Thomas> Niks ingen flydende glasfiber. Det er måske polyesteren du har hørt om, men så kan du lige så godt bruge spartel. Plasticpadding hedder jo skægt nok polyesterspartel,

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team