hvad er komp. forholdet?? og hvad skal det ændres til....
Redaktør: Moderatorer
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
[quote="Morten VJ
Har du efterfølgende fået justeret hjulvinklerne?
Ellers vil besparelsen lynhurtigt blive ædt op af det forøgede dækslid
MVH
Morten[/quote]
Ikke endnu da jegt havde lidt travlt den dag... har dog planer om at låne lift igen på søndag da jeg har lidt problemer med et benzinfilter der konstant bliver stoppet. Var egentlig ikke klar over at det skulle blive nødvendigt men vil da kigge på det...
Dagooz
Har du efterfølgende fået justeret hjulvinklerne?
Ellers vil besparelsen lynhurtigt blive ædt op af det forøgede dækslid
MVH
Morten[/quote]
Ikke endnu da jegt havde lidt travlt den dag... har dog planer om at låne lift igen på søndag da jeg har lidt problemer med et benzinfilter der konstant bliver stoppet. Var egentlig ikke klar over at det skulle blive nødvendigt men vil da kigge på det...
Dagooz
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
Morten VJ skrev:Dagooz skrev:
Helt enig. Ifølge min chef der selv er mekaniker sparede jeg 1500 ved selv at montere sænkningsfjedre den anden dag. Tog ca fire timer så det var sgu det værd!
Dagooz
Har du efterfølgende fået justeret hjulvinklerne?
Ellers vil besparelsen lynhurtigt blive ædt op af det forøgede dækslid
MVH
Morten
Diesel!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hjulcentret og lignende dækvirksomheder kan normalt lave en 4 hjuls udmåling.
FIAT eller det bedste vil være at finde et værksted der specialisere sig i auto opretning, da de normalt kender alle små triks for at få hjulvinklerne til at stå inden for specifikationerne, således at den ikke slider dæk.
Med lidt snilde/viden, og megen tid kan man selv gøre det med et waterpas, et stykke snor og en tommestok.
priser fra 700 kr og op alt efter tidsforbrug, og dele.
MVH
morten
FIAT eller det bedste vil være at finde et værksted der specialisere sig i auto opretning, da de normalt kender alle små triks for at få hjulvinklerne til at stå inden for specifikationerne, således at den ikke slider dæk.
Med lidt snilde/viden, og megen tid kan man selv gøre det med et waterpas, et stykke snor og en tommestok.
priser fra 700 kr og op alt efter tidsforbrug, og dele.
MVH
morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Alle hjulvinkler ændres når man ændre på højden af bilen.
De 2 vigtigste vinkler mht. dækslid er sporing, og camber.
Man kan godt kompensere for en for negativ camber ved at spidsningen står maks ind, efter fabrikkens foreskrifter.
Der findes min et firma der laver specielle bolte/ mellemlæg til de biler man ikke kan få ind på mål. Jeg kan ikke huske hvilket.
Ellers hedder det rundfil, stor hammer, svejser. Hvis man ønsker fabriksmål, hvilket man ikke altid ønsker og lære at leve med et større dækslid.
Men under alle omstændigheder er det meget vigitigt at få udmålt sin bil efter sænkning/hævning, da både styreegenskaber, og dækslid kan blive mindre end optimalt.
Sagt på en anden måde den kører som en gl traktor ud af motorvejen, og den slider dæk hurtigere en man kan nå at skifte dem.
MVH
Morten
De 2 vigtigste vinkler mht. dækslid er sporing, og camber.
Man kan godt kompensere for en for negativ camber ved at spidsningen står maks ind, efter fabrikkens foreskrifter.
Der findes min et firma der laver specielle bolte/ mellemlæg til de biler man ikke kan få ind på mål. Jeg kan ikke huske hvilket.
Ellers hedder det rundfil, stor hammer, svejser. Hvis man ønsker fabriksmål, hvilket man ikke altid ønsker og lære at leve med et større dækslid.
Men under alle omstændigheder er det meget vigitigt at få udmålt sin bil efter sænkning/hævning, da både styreegenskaber, og dækslid kan blive mindre end optimalt.
Sagt på en anden måde den kører som en gl traktor ud af motorvejen, og den slider dæk hurtigere en man kan nå at skifte dem.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Dennis
Morten VJ skrev:Alle hjulvinkler ændres når man ændre på højden af bilen.
De 2 vigtigste vinkler mht. dækslid er sporing, og camber.
Man kan godt kompensere for en for negativ camber ved at spidsningen står maks ind, efter fabrikkens foreskrifter.
Der findes min et firma der laver specielle bolte/ mellemlæg til de biler man ikke kan få ind på mål. Jeg kan ikke huske hvilket.
Ellers hedder det rundfil, stor hammer, svejser. Hvis man ønsker fabriksmål, hvilket man ikke altid ønsker og lære at leve med et større dækslid.
Men under alle omstændigheder er det meget vigitigt at få udmålt sin bil efter sænkning/hævning, da både styreegenskaber, og dækslid kan blive mindre end optimalt.
Sagt på en anden måde den kører som en gl traktor ud af motorvejen, og den slider dæk hurtigere en man kan nå at skifte dem.
MVH
Morten
fortæl mig lige hvad jeres DÆK-SNAK har med overskriften at gøre????????????
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
-
Dennis