hvad er komp. forholdet?? og hvad skal det ændres til....
Redaktør: Moderatorer
-
Dennis
hvad er komp. forholdet?? og hvad skal det ændres til....
hvad er standart kompression forhold på en civic esi v-tec??
og hvad skal det ændres til for at motoren kan holde til at køre med o,6-0,8 bars tryk??
p.s
den er med eftermonteret turbo/ic.
og hvad skal det ændres til for at motoren kan holde til at køre med o,6-0,8 bars tryk??
p.s
den er med eftermonteret turbo/ic.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ændringer
stempler mener at de har ca 10/1 i komp forhold
motorstyring
Kobling
Transmission
BREMSER !!!
UNDERVOGN
større køler
Oliekøler
udstødning
Og tilsidst venligt politi og Synsmænd.
MVH
Morten
stempler mener at de har ca 10/1 i komp forhold
motorstyring
Kobling
Transmission
BREMSER !!!
UNDERVOGN
større køler
Oliekøler
udstødning
Og tilsidst venligt politi og Synsmænd.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
brunochristensen skrev:øøøø større toppakning eller dreje af stemplerne....
MVH Bruno
Bare af nysgerrighed men jeg mente egentlig at enten drejede man af stemplerne eller også monterede man turbo. At gøre begge dele øger vel egentlig bare risikoen for at stemplerne ikke kan klare det øgede tryk?
Dagooz
- Tiis
- Medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
- Geografisk sted: Hedehusene
Dagooz skrev:brunochristensen skrev:øøøø større toppakning eller dreje af stemplerne....
MVH Bruno
Bare af nysgerrighed men jeg mente egentlig at enten drejede man af stemplerne eller også monterede man turbo. At gøre begge dele øger vel egentlig bare risikoen for at stemplerne ikke kan klare det øgede tryk?
Dagooz
Man drejer af stemplerne for at sænke Komp., til tryk ladning.
Hvis man da ikke vil købe lav komp. smedestempler, eller bruge to toppakninger
Måske ikke den bedste løsning....
Tror ikke det er det øgede tryk....snarer varmen stemplerne dør under!
Martin
Mvh. Martin
TDI Power
TDI Power
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...
Dagooz
Dagooz
- Tiis
- Medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
- Geografisk sted: Hedehusene
Dagooz skrev:Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...
Dagooz
Det er da klart det bedste med smedede stempler.
Men hvis man køre med lavt tryk ( 0,5bar ) og en god motorstyring, er der som regl ikke de store prob. (ud over et stører slid på motoren, gearkasse,kobling osv. )
Men et værksted der mont. skal jo også tjene penge?
og det er her der er penge at spare!
Martin
Mvh. Martin
TDI Power
TDI Power
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Tiis skrev:Dagooz skrev:Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...
Dagooz
Det er da klart det bedste med smedede stempler.
Men hvis man køre med lavt tryk ( 0,5bar ) og en god motorstyring, er der som regl ikke de store prob. (ud over et stører slid på motoren, gearkasse,kobling osv. )![]()
Men et værksted der mont. skal jo også tjene penge?
og det er her der er penge at spare!
![]()
I sidste ende re det et spørgsmål om hvor grundigt man har under søgt emnet.
Og og man vil acceptere en foringet levetid på stempler,pga. thermisk overbelastning spesielt hvis de er afdrejet. Eller utætte toppakninger hvis de er doppelte.
Så undersøg sagerrne inden man beslutter sig for hvad man vil lave.
Er det en nytårs raket eller en måneraket man vil lave, der er jo forskel på prisen.
Selv følgellig skal der tjenes penge, men de haar jo også en garenti bestemmelse de skal op fylde. Hvor det kort fortalt min skal kunne holde i 3år, og så kan man ikke tillade sig at skyde genveje.
MVH
Morten
Martin
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Dagooz skrev:
Helt enig. Ifølge min chef der selv er mekaniker sparede jeg 1500 ved selv at montere sænkningsfjedre den anden dag. Tog ca fire timer så det var sgu det værd!
Dagooz
Har du efterfølgende fået justeret hjulvinklerne?
Ellers vil besparelsen lynhurtigt blive ædt op af det forøgede dækslid
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html