Morten VJ skrev:
Alle hjulvinkler ændres når man ændre på højden af bilen.
De 2 vigtigste vinkler mht. dækslid er sporing, og camber.
Man kan godt kompensere for en for negativ camber ved at spidsningen står maks ind, efter fabrikkens foreskrifter.
Der findes min et firma der laver specielle bolte/ mellemlæg til de biler man ikke kan få ind på mål. Jeg kan ikke huske hvilket.
Ellers hedder det rundfil, stor hammer, svejser. Hvis man ønsker fabriksmål, hvilket man ikke altid ønsker og lære at leve med et større dækslid.
Men under alle omstændigheder er det meget vigitigt at få udmålt sin bil efter sænkning/hævning, da både styreegenskaber, og dækslid kan blive mindre end optimalt.
Sagt på en anden måde den kører som en gl traktor ud af motorvejen, og den slider dæk hurtigere en man kan nå at skifte dem.
MVH
Morten
fortæl mig lige hvad jeres DÆK-SNAK har med overskriften at gøre????????????