ZX'eren får for meget benz/for lidt luft
Redaktør: Moderatorer
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Lige et hurtig spørgsmål. Har lige været ude og rode med det jeg tror er temp føleren. Den sidder på termostat huset sammen med et andet stik og da jeg pillede det ene af og startede bilen kunne den slet ikke tage gas. Det må da være temp føleren ikke? Har den andre indstillinger end kold og varm? altså jeg tænker om den regulere boksen efter det antal grader vandet er eller om den kun har kold og varm?
Hvis jeg piller stikket af som nu er motoren så iskold eller varm??
Hvis jeg piller stikket af som nu er motoren så iskold eller varm??
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
NMB1022 skrev:Lige et hurtig spørgsmål. Har lige været ude og rode med det jeg tror er temp føleren. Den sidder på termostat huset sammen med et andet stik og da jeg pillede det ene af og startede bilen kunne den slet ikke tage gas. Det må da være temp føleren ikke? Har den andre indstillinger end kold og varm? altså jeg tænker om den regulere boksen efter det antal grader vandet er eller om den kun har kold og varm?
Hvis jeg piller stikket af som nu er motoren så iskold eller varm??
Kolderer end en isbrørns r..hul derbefinder sig på nordpolen, burde tænde en kontrollampe i instrumenteterne, og vise at tempføleren er defekt, hvis den er rimelig ny, hvor gammel er bilen?
Det kan også være en Lmm der er defekt, men det kan også ses med en tester i real time data, hvis man kan finde de uregelmæssigheder der nødvendig vis må værer. En tester er ikke bedre end den der betjener den
Tror ikke på at manifolden kan være problemet, med mindre at der er foretageget andre modefikationer.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
NMB1022 skrev:Morten> Bilen er fra '93 og lagde sku ikke lige mærke til om motorlampen lyste. Luftmængdemåleren har jeg hørt før, men hvordan tjekker jeg den?? Og har jeg overhovedet sådan en når jeg kører men map?
Du har ikke en LMM hvis motorstyringgen har en mapsensor.
Prøv at kontrollere slangen til denne revner mør, og at den sidder det riktige sted på manifolden. Manifolden suger vel ikke falsk luft et eller andet sted fra
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Slangen til mapsensoren er helt ny og burde ikke være problemet, men den med at der bliver suget falsk luft har jeg tjekket ved at spraye dielselstart på alle samlinger. Jeg har jo læst herinde at den ville stige i rpm hvis den var utæt og det gjorde den ikke. Dog prøvede jeg at spraye lidtind i tomgangsmotoren og så var den ved at gå ud
??
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Og din udstødning er også tæt, altså mellem topstykke og lambdasonde???
Er udstødningen utæt FØR lambdasonden trækker den falsk luft og snyder dermed sonden, og dermed motorstyringen.
Er udstødningen utæt FØR lambdasonden trækker den falsk luft og snyder dermed sonden, og dermed motorstyringen.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Havde du ikke en kammi ved Citroën?? Tester ( E.L.I.T. evt Proxia )på og lav en parameter måling, så kan du se hvad motorcomputeren ser, når den ser på sine følerer. det er det jeg plejer at gøre når vi fejlsøger. Så kan du se næsten alt der sker inde i motoren. ( i real time!!!)
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
