Beton fyldt motorblok???? (hvorfor det??)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

målet med den omtalte VOLVO motor er 500+ gade heste. undermotoren har tidligere kørt med 680 heste med 16v top! MVH. søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Hvis den har kørt med over 600 hk tidligere, så hvorfor betong fyldning, med de køle problemer det giver, mener at selve blokken er meget stabil i standart udførelse. Det er først når man overborer vildt og vil hive en helt sindsyg effekt ud af bunden at betong fyldning burde komme på tale
Plejlstænger giver normalt op før blokken, der opgiver ummidelbart efter, dette ses ved et overdrevent oliespild, aka et hul i blokken.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

den har kørt med beton hele tiden. hverken stempler, plejlstænger eller krumtap er std. der bliver ingen ploblemer med køling. (har vi bestemt!) MVH. søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Håber det lykkes
Ville ønske jeg kunne bestemme på samme måde over mine opgraderinger.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

heldet følger den berete (forberete) MVH. søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Hvor langt op er den fyldt?

Hvis det kun er ca. 40% så bliver der ikke nogen problemer med kølingen, nærmere tværtimod.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

HenrikGM skrev:Hvor langt op er den fyldt?

Hvis det kun er ca. 40% så bliver der ikke nogen problemer med kølingen, nærmere tværtimod.


Forklaring udbedes, da jeg har læst om svenskere der har fyldt op til nederste hul i vandpumpen, tilsyneladene uden problemer.

Så hvis det virker uden køle problemer er jeg interesseret at forstærke min b23 blok på samme måde.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

langt den største del af varmen afgives til topstykket, som er mest udsat for varme omkring udstødningsventil/udstødningskanal. MVH. søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#19 Indlæg af HenrikGM »

Morten, din blok er da en B230 blok, ikke?

Blokken er vist ikke det svageste i den motor....plejlstænger står vist en del højere oppe på listen!!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#20 Indlæg af Morten VJ »

lqs skrev:langt den største del af varmen afgives til topstykket, som er mest udsat for varme omkring udstødningsventil/udstødningskanal. MVH. søren

Det er jeg helt med på, så derfor er min opgraderet med eksta kanaler i topstykket ala volvos grp A topstykker, men det jeg var interesseret i var langtids på virkningen af bunden, bliver blokken for varm for neden og dermed vil kunne komme til at klemme stemplerne osv.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar