Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 17:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 19:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
målet med den omtalte VOLVO motor er 500+ gade heste. undermotoren har tidligere kørt med 680 heste med 16v top! MVH. søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis den har kørt med over 600 hk tidligere, så hvorfor betong fyldning, med de køle problemer det giver, mener at selve blokken er meget stabil i standart udførelse. Det er først når man overborer vildt og vil hive en helt sindsyg effekt ud af bunden at betong fyldning burde komme på tale
Plejlstænger giver normalt op før blokken, der opgiver ummidelbart efter, dette ses ved et overdrevent oliespild, aka et hul i blokken.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den har kørt med beton hele tiden. hverken stempler, plejlstænger eller krumtap er std. der bliver ingen ploblemer med køling. (har vi bestemt!) MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Håber det lykkes
Ville ønske jeg kunne bestemme på samme måde over mine opgraderinger.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
heldet følger den berete (forberete) MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvor langt op er den fyldt?

Hvis det kun er ca. 40% så bliver der ikke nogen problemer med kølingen, nærmere tværtimod.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Hvor langt op er den fyldt?

Hvis det kun er ca. 40% så bliver der ikke nogen problemer med kølingen, nærmere tværtimod.


Forklaring udbedes, da jeg har læst om svenskere der har fyldt op til nederste hul i vandpumpen, tilsyneladene uden problemer.

Så hvis det virker uden køle problemer er jeg interesseret at forstærke min b23 blok på samme måde.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
langt den største del af varmen afgives til topstykket, som er mest udsat for varme omkring udstødningsventil/udstødningskanal. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten, din blok er da en B230 blok, ikke?

Blokken er vist ikke det svageste i den motor....plejlstænger står vist en del højere oppe på listen!!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
lqs skrev:
langt den største del af varmen afgives til topstykket, som er mest udsat for varme omkring udstødningsventil/udstødningskanal. MVH. søren

Det er jeg helt med på, så derfor er min opgraderet med eksta kanaler i topstykket ala volvos grp A topstykker, men det jeg var interesseret i var langtids på virkningen af bunden, bliver blokken for varm for neden og dermed vil kunne komme til at klemme stemplerne osv.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team