Nos Vs Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#11 Indlæg af brunochristensen »

Havneren skrev:Jeg kan SAGTENS acc. ret "kraftigt" uden at den laver tryk... Jeg vil tro at jeg i hvert fald kunne lave en 0-100 til på 11 sek uden ladetryk.

Ved 100 kører jeg ca 0,5 abs. Nogle gange 0,4 og 0,6 afhængig af vejen og vinden.

v/h christian


så kommer der lige et spørgsmål der ikke har noget at gøre med den her tråd.

køre du ikke med MS

mvh bruno
Golf 4 GTI
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#12 Indlæg af Transitfar »

Det spørgsmål har da netop ALT at gøre med denne tråd at gøre.
Styring og kontrol (altså programmerbar motorstyring) = MAGT over sagerne.
Et simpelt "x"-anlæg vil altid være dårligere end et velreguleret "y"-anlæg.
Indsæt selv NOS og turbo hvor du har lyst....
Nu får jeg nok over næsen igen, men det gør ikke noget. Jeg skal snart ud og købe min næste hverdagsbil, den skal IKKE tunes.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#13 Indlæg af Havneren »

brunochristensen skrev:
Havneren skrev:Jeg kan SAGTENS acc. ret "kraftigt" uden at den laver tryk... Jeg vil tro at jeg i hvert fald kunne lave en 0-100 til på 11 sek uden ladetryk.

Ved 100 kører jeg ca 0,5 abs. Nogle gange 0,4 og 0,6 afhængig af vejen og vinden.

v/h christian


så kommer der lige et spørgsmål der ikke har noget at gøre med den her tråd.

køre du ikke med MS

mvh bruno


JO DA!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#14 Indlæg af Havneren »

Transitfar skrev:Det spørgsmål har da netop ALT at gøre med denne tråd at gøre.
Styring og kontrol (altså programmerbar motorstyring) = MAGT over sagerne.
Et simpelt "x"-anlæg vil altid være dårligere end et velreguleret "y"-anlæg.
Indsæt selv NOS og turbo hvor du har lyst....
Nu får jeg nok over næsen igen, men det gør ikke noget. Jeg skal snart ud og købe min næste hverdagsbil, den skal IKKE tunes.


En over næsen (KLASK - AUI)

Den der med at indsætte turbo hvor du ønsker er nu nok lige i overkanten til MS som standart da i hvert fald! Men ellers vil man jo snakke boost controle, men det har neppe noget med lige det her at gøre...

Hoverårsagen til at jeg kan kører rimeligt uden turboen kommer op og trykker er fordi at turboen er rellativ stor til kubikkene (ikke i tunings regi, men i forhold til standart biler med turbo som de andre biler mere eller mindre har været).

v/h christian
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#15 Indlæg af Transitfar »

Nu mente jeg altså at indsætte turbo som "x"-anlæg eller som "y"-anlæg, og så NOS som den anden del.
Forøvrigt kommer der ikke et "AUI" som svar når Christian-pindarm deler næsestyvere ud. Dog, måske fra ham selv, hvis han har glemt beskyttelseshandskerne.... :lol:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#16 Indlæg af Havneren »

Transitfar skrev:Nu mente jeg altså at indsætte turbo som "x"-anlæg eller som "y"-anlæg, og så NOS som den anden del.
Forøvrigt kommer der ikke et "AUI" som svar når Christian-pindarm deler næsestyvere ud. Dog, måske fra ham selv, hvis han har glemt beskyttelseshandskerne.... :lol:


Glemte jeg at fortælle at min anden lidenskab er styrketræning? :wink:

v/h christian
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#17 Indlæg af Transitfar »

Vil det sige, at du SELV løfter turboen, når den skal af og på i forbindelse med syn :shock: :shock: ???
Kan nogen af VW-eksperterne fortælle mig, hvorfor denne seriøse tuningshistorie ligger på en VW-side???? http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=776885
(Advarsel: Der er en hel del "tunge" billeder, teksten er amerikansk, men den er god!!)
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
SpydeII

#18 Indlæg af SpydeII »

HE he så er der dem der har begge dele, og det køre perfekt!! :D
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#19 Indlæg af nmb1022 »

Transitfar> Har set den for og den er megagrineren. Der var også en med nogle gutter der havde lejet en bil og smidt NOS på den, men den ville ikke smadre ved 200hk kittet på de 402meter, sååååå man køber da bare et til. Den gik i stykker ved 300hk nos. Så pillede de lortet fra og levere bilen tilbage
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#20 Indlæg af brunochristensen »

FUCK det kunne være fedt at prøve....... :twisted:
Golf 4 GTI
Besvar