Stemplet til turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
jesper
Medlem
Indlæg: 154
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: ålborg

Re: Stemplet til turbo

#11 Indlæg af jesper »

vil lige understrege at dreje af stempler der i forevejen ikke er lavet til tryk ikke er den mest holdbare løsning :-| (undskyld)
bmw E30 325i bi turbo
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Re: Stemplet til turbo

#12 Indlæg af LasseW »

Det er rigtigt at det ikke er den bedste løsning, men i rigtigt mange tilfælde holder det altså udemærket, plus du får en fordel i vægt reduktion. Ved af nogle har drejet 4mm :-O ef et BMW stempel og det holdt til 2 bar.
En af de gode ting ved afdrejning er at det er standard stempler, og skulle et ryge så koster de jo ikke alverden......billige lære penge :-D

mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
Thorbjørn S

stempler

#13 Indlæg af Thorbjørn S »

hey kan se det ikke er så nye igen men ville høre om i fik turbo på den Gt'er og hvor meget i drejet af a stempler ???
evt. i laver en kobber/jern toppakning
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#14 Indlæg af nmb1022 »

Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte nu :-( min kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

lige en at tænke over! hvad mener i der vil ske ved at der bliver mærker (på skørtet af stemplet) under stempelringene? (fra kløerne på drejebænken) MVH. søren
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#16 Indlæg af david »

Der bliver slet ingen mærker, hvis man bare bruger "fingerspidserne"
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#17 Indlæg af HenrikGM »

NMB1022 skrev:Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte nu :-( min kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"


Problemet med et stempel er at lortet jo ikke er cylindriskt, og ej heller rundt. Når man så kommer farende med sin fede treklo og knokler stemplet fast så har man et stempel der er trekantet i en vis grad.
Gør man det med meget omtanke kan man såmen nok slippe afsted med det, men der er en seriøs risiko for at stemplet ikke ligger inden for specs bagefter.

Bløde kløer, og så dreje dem ud så de kun bærer på ringlandet, og absolut ikke på skørtet, så skulle det gå. Skørtet er ikke lavet til at håndtere at blive spændt fast, især ikke med en treklo!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Så en smart hjemmelavet adapter, virker kun tilstempler med plant skørt i bunden der blev drejet en kop der passede til bunden af stemplet. Derefter blev der boret et hul i midten til en plejlstangsadapter med hul til krydspinden. adapteren blev spændt op i drejebænken og centrerede stemplet, som blev holdt fast af krydspinden.
Resultat ingen trekantede stempler.

Dette er nok kun umagen værd hvis man planlægger en større produktion, eller har mange penge.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Luffe
Junior Medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 07 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: fredericia

#19 Indlæg af Luffe »

kammerater, jeg har selv drejet af mine stempler og de blev hverken riset eller trekantet- jeg er selv maskinarbejder. jeg tog og spændte med de hårde klør med messing folie i mellem uden at vold spænde se'fø'li, og husk lige at der ikke køre noget på toppen sf stemplet så det i principet egentlig ligemeget hvordan det ser ud- desuden er det jo ikke ret meget der skal af!

en af mine bekendte han sleb af stemplerne i mens de sad i blokken- og de var med vinkelsliber!!! og så vidt jeg ved køre den stadigvæk den motor- det var en ford ækselort....

mvh Lars
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

skørtet på et stempel er kun beregnet til at forhindre det i at vælte. prøv at lægge mærke til hvor et stempel bliver slidt! den første 4 cylindrede bil der kørte 10 sekunders tid på 1/4 mile var planet på den meget forsigtige måde LUFFE beskriver!!! MVH. søren
Besvar