Stemplet til turbo
Redaktør: Moderatorer
-
jesper
- Medlem
- Indlæg: 154
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: ålborg
Re: Stemplet til turbo
vil lige understrege at dreje af stempler der i forevejen ikke er lavet til tryk ikke er den mest holdbare løsning
(undskyld)
bmw E30 325i bi turbo
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: Stemplet til turbo
Det er rigtigt at det ikke er den bedste løsning, men i rigtigt mange tilfælde holder det altså udemærket, plus du får en fordel i vægt reduktion. Ved af nogle har drejet 4mm :-O ef et BMW stempel og det holdt til 2 bar.
En af de gode ting ved afdrejning er at det er standard stempler, og skulle et ryge så koster de jo ikke alverden......billige lære penge
mvh Lasse
En af de gode ting ved afdrejning er at det er standard stempler, og skulle et ryge så koster de jo ikke alverden......billige lære penge
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
NMB1022 skrev:Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte numin kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"
Problemet med et stempel er at lortet jo ikke er cylindriskt, og ej heller rundt. Når man så kommer farende med sin fede treklo og knokler stemplet fast så har man et stempel der er trekantet i en vis grad.
Gør man det med meget omtanke kan man såmen nok slippe afsted med det, men der er en seriøs risiko for at stemplet ikke ligger inden for specs bagefter.
Bløde kløer, og så dreje dem ud så de kun bærer på ringlandet, og absolut ikke på skørtet, så skulle det gå. Skørtet er ikke lavet til at håndtere at blive spændt fast, især ikke med en treklo!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Så en smart hjemmelavet adapter, virker kun tilstempler med plant skørt i bunden der blev drejet en kop der passede til bunden af stemplet. Derefter blev der boret et hul i midten til en plejlstangsadapter med hul til krydspinden. adapteren blev spændt op i drejebænken og centrerede stemplet, som blev holdt fast af krydspinden.
Resultat ingen trekantede stempler.
Dette er nok kun umagen værd hvis man planlægger en større produktion, eller har mange penge.
MVH
Morten
Resultat ingen trekantede stempler.
Dette er nok kun umagen værd hvis man planlægger en større produktion, eller har mange penge.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Luffe
- Junior Medlem
- Indlæg: 79
- Tilmeldt: 07 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: fredericia
kammerater, jeg har selv drejet af mine stempler og de blev hverken riset eller trekantet- jeg er selv maskinarbejder. jeg tog og spændte med de hårde klør med messing folie i mellem uden at vold spænde se'fø'li, og husk lige at der ikke køre noget på toppen sf stemplet så det i principet egentlig ligemeget hvordan det ser ud- desuden er det jo ikke ret meget der skal af!
en af mine bekendte han sleb af stemplerne i mens de sad i blokken- og de var med vinkelsliber!!! og så vidt jeg ved køre den stadigvæk den motor- det var en ford ækselort....
mvh Lars
en af mine bekendte han sleb af stemplerne i mens de sad i blokken- og de var med vinkelsliber!!! og så vidt jeg ved køre den stadigvæk den motor- det var en ford ækselort....
mvh Lars
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46