Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ålborg
vil lige understrege at dreje af stempler der i forevejen ikke er lavet til tryk ikke er den mest holdbare løsning :-| (undskyld)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Det er rigtigt at det ikke er den bedste løsning, men i rigtigt mange tilfælde holder det altså udemærket, plus du får en fordel i vægt reduktion. Ved af nogle har drejet 4mm :-O ef et BMW stempel og det holdt til 2 bar.
En af de gode ting ved afdrejning er at det er standard stempler, og skulle et ryge så koster de jo ikke alverden......billige lære penge :-D

mvh Lasse

Titel: stempler
hey kan se det ikke er så nye igen men ville høre om i fik turbo på den Gt'er og hvor meget i drejet af a stempler ???
evt. i laver en kobber/jern toppakning

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte nu :-( min kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"

Titel:
Mester Medlem

lige en at tænke over! hvad mener i der vil ske ved at der bliver mærker (på skørtet af stemplet) under stempelringene? (fra kløerne på drejebænken) MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000
Der bliver slet ingen mærker, hvis man bare bruger "fingerspidserne"

Titel:
Moderator

NMB1022 skrev:
Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte nu :-( min kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"

Problemet med et stempel er at lortet jo ikke er cylindriskt, og ej heller rundt. Når man så kommer farende med sin fede treklo og knokler stemplet fast så har man et stempel der er trekantet i en vis grad.
Gør man det med meget omtanke kan man såmen nok slippe afsted med det, men der er en seriøs risiko for at stemplet ikke ligger inden for specs bagefter.

Bløde kløer, og så dreje dem ud så de kun bærer på ringlandet, og absolut ikke på skørtet, så skulle det gå. Skørtet er ikke lavet til at håndtere at blive spændt fast, især ikke med en treklo!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Så en smart hjemmelavet adapter, virker kun tilstempler med plant skørt i bunden der blev drejet en kop der passede til bunden af stemplet. Derefter blev der boret et hul i midten til en plejlstangsadapter med hul til krydspinden. adapteren blev spændt op i drejebænken og centrerede stemplet, som blev holdt fast af krydspinden.
Resultat ingen trekantede stempler.

Dette er nok kun umagen værd hvis man planlægger en større produktion, eller har mange penge.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fredericia
kammerater, jeg har selv drejet af mine stempler og de blev hverken riset eller trekantet- jeg er selv maskinarbejder. jeg tog og spændte med de hårde klør med messing folie i mellem uden at vold spænde se'fø'li, og husk lige at der ikke køre noget på toppen sf stemplet så det i principet egentlig ligemeget hvordan det ser ud- desuden er det jo ikke ret meget der skal af!

en af mine bekendte han sleb af stemplerne i mens de sad i blokken- og de var med vinkelsliber!!! og så vidt jeg ved køre den stadigvæk den motor- det var en ford ækselort....

mvh Lars

Titel:
Mester Medlem

skørtet på et stempel er kun beregnet til at forhindre det i at vælte. prøv at lægge mærke til hvor et stempel bliver slidt! den første 4 cylindrede bil der kørte 10 sekunders tid på 1/4 mile var planet på den meget forsigtige måde LUFFE beskriver!!! MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time