Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 23 aug 2002, 18:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
vil lige understrege at dreje af stempler der i forevejen ikke er lavet til tryk ikke er den mest holdbare løsning :-| (undskyld)

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2002, 07:24 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Det er rigtigt at det ikke er den bedste løsning, men i rigtigt mange tilfælde holder det altså udemærket, plus du får en fordel i vægt reduktion. Ved af nogle har drejet 4mm :-O ef et BMW stempel og det holdt til 2 bar.
En af de gode ting ved afdrejning er at det er standard stempler, og skulle et ryge så koster de jo ikke alverden......billige lære penge :-D

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
 Titel: stempler
Indlæg: 05 feb 2004, 16:14 
hey kan se det ikke er så nye igen men ville høre om i fik turbo på den Gt'er og hvor meget i drejet af a stempler ???
evt. i laver en kobber/jern toppakning


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2004, 23:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte nu :-( min kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2004, 07:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lige en at tænke over! hvad mener i der vil ske ved at der bliver mærker (på skørtet af stemplet) under stempelringene? (fra kløerne på drejebænken) MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2004, 08:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Der bliver slet ingen mærker, hvis man bare bruger "fingerspidserne"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2004, 08:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
NMB1022 skrev:
Arrrrrrrhhhhh, fuck!! Sådan en tråd må i fandme ikke starte nu :-( min kammerat (maskinarbejder lærling) sagde det ikke var noget problem. der sku bare lige blæde klør: "ingen problemer"


Problemet med et stempel er at lortet jo ikke er cylindriskt, og ej heller rundt. Når man så kommer farende med sin fede treklo og knokler stemplet fast så har man et stempel der er trekantet i en vis grad.
Gør man det med meget omtanke kan man såmen nok slippe afsted med det, men der er en seriøs risiko for at stemplet ikke ligger inden for specs bagefter.

Bløde kløer, og så dreje dem ud så de kun bærer på ringlandet, og absolut ikke på skørtet, så skulle det gå. Skørtet er ikke lavet til at håndtere at blive spændt fast, især ikke med en treklo!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2004, 21:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Så en smart hjemmelavet adapter, virker kun tilstempler med plant skørt i bunden der blev drejet en kop der passede til bunden af stemplet. Derefter blev der boret et hul i midten til en plejlstangsadapter med hul til krydspinden. adapteren blev spændt op i drejebænken og centrerede stemplet, som blev holdt fast af krydspinden.
Resultat ingen trekantede stempler.

Dette er nok kun umagen værd hvis man planlægger en større produktion, eller har mange penge.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2004, 23:59 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2003, 09:19
Indlæg: 79
Geografisk sted: fredericia
kammerater, jeg har selv drejet af mine stempler og de blev hverken riset eller trekantet- jeg er selv maskinarbejder. jeg tog og spændte med de hårde klør med messing folie i mellem uden at vold spænde se'fø'li, og husk lige at der ikke køre noget på toppen sf stemplet så det i principet egentlig ligemeget hvordan det ser ud- desuden er det jo ikke ret meget der skal af!

en af mine bekendte han sleb af stemplerne i mens de sad i blokken- og de var med vinkelsliber!!! og så vidt jeg ved køre den stadigvæk den motor- det var en ford ækselort....

mvh Lars

_________________
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2004, 06:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
skørtet på et stempel er kun beregnet til at forhindre det i at vælte. prøv at lægge mærke til hvor et stempel bliver slidt! den første 4 cylindrede bil der kørte 10 sekunders tid på 1/4 mile var planet på den meget forsigtige måde LUFFE beskriver!!! MVH. søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team