Volvo B230 tandrem en tand kortere - Ford Pinto ???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
kdrost
Senior Medlem
Indlæg: 396
Tilmeldt: 06 apr 2012, 00:32
Geografisk sted: Timring vest for Herning

#11 Indlæg af kdrost »

Takker, det vil jeg prøve.

Prøvede denne rem, afstanden mellem tænder var ok, profilen er rund, men tanden er for lille - er det ikke en 2 liters pinto motor ?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=984 ... =404820434

Nå, men jeg prøver Hundai Sonata remmen en af dagene
D&D Racing
Palle Hegnet
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19 nov 2013, 16:28
Geografisk sted: Kalundborg

#12 Indlæg af Palle Hegnet »

kdrost skrev:Takker, det vil jeg prøve.

Prøvede denne rem, afstanden mellem tænder var ok, profilen er rund, men tanden er for lille - er det ikke en 2 liters pinto motor ?


Nå, men jeg prøver Hundai Sonata remmen en af dagene


Den gamle ford rem passer ikke på de runde tænder grundet dybde, bredde og topafstand på profilen.

Hvor meget har du fjernet af toppen? Går ud fra at du bygger en suge motor?
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#13 Indlæg af michael f »

Palle er motorgeniet på raceren, så han har vist svaret på alt hvad jeg ved om tandremmen - refako i kalundborg har den på lager af samme årsag ;)

umiddelbart har vi meget lidt info vedr. bilen på nettet - det nærmeste vi kommer er nok: http://www.ercup.se/team/view.asp?t=386 og http://www.hegnethamann.dk/Bilen.html

hvis der er noget specifikt du vil vide, så lad høre.. palle ved alt om den og je g ved resten :)
Brugeravatar
kdrost
Senior Medlem
Indlæg: 396
Tilmeldt: 06 apr 2012, 00:32
Geografisk sted: Timring vest for Herning

#14 Indlæg af kdrost »

Hvor meget har du fjernet af toppen? Går ud fra at du bygger en suge motor?


Det er ikke mig der har lavet toppen (desværre) den har haft et liv i en svensk rallybil, den er planet da forbrændingsrum er lavet om - kanterne er lagt ned og derved er rummet blevet større.

Det er klart en turbo bil, pt 1.7 bar.

BMW med B230, sejt :rock:
D&D Racing
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#15 Indlæg af michael f »

bilen kører i ERCup i sverige, og da klassementet tillade 2,5l med 2v topstykke eller 2l med 2v+ topstykke er volvoen det indlysende valg med de priser der er på tuningsdele.. og så nikker svenskerne også anerkendende til teknisk kontrol når man som dansker står med en volvo motor og sellholm gearkasse - "det er bra" :)

BMW og volvo er en fornuftig kombination, min kammerat er ved at skrue en E30'er med B230 turbo motor sammen.. ;)
Fluen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31

#16 Indlæg af Fluen »

der er en tandrem producent i england som har en rigtig god web side hvor man man kan se alle de forskellige remme om div info om dem.

har selv brugt den nogle gange når jeg har ombygget og sat forskællige motor sammen.

har desvære mistet siden fra min bogmærke/fortrukkende liste.
kommer jeg i tanke om den skriver jeg det. ellers håber jeg du kunne bruge infoen til evt at finde frem til siden selv
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#17 Indlæg af m power »

Besvar