Volvo v8 ?
Redaktør: Moderatorer
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
Nej hold nu op med alt det der. Biler fra før 84 har meget små emmissionskrav (forureningskrav) det gælder både på de gasser der kommer ud af udstødningen men også støjforurening. Thats it. Det er også nok for en tunet bil forurener mere og sådan er det jo.. Så det er for så vidt at give gas med V8 ombygningen, men du skal tænke på at motorophæng osv jo helst skal godkendes.,
Mvh
Ruben
Ruben
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Brochen skrev:Det skal være lovlig hvad fordel er der med en fra før 84
Hvad regner du med budgettet skal være på dit projekt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Brochen skrev:Hvad vist man tager en fra sverige som er godkendt med v8 derover kan de så godkende i dk også ?
Hvis den opfylder de pkt jeg skrev i første mail, så ja. Det vil de nok typiskt ikke gøre.
Men inden du køber, så tjeck med skat, syn, og forsikring.
Det projekt har en pris hvis du vil have det lovligt, derfor spørger jeg hvad dit budget er.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
Prøv nu at stoppe, du må smide en 27 liters 18 cylindret Sherman tank motor i så længe den overholder emmisionskrav og ikke yder mere en 20% mere end den originale motor uden at skulle betale et klejne til statskassen.
En Rover 3500 V8 er et rigtig udemærket valg, den er meget let (som sagt 100% aluminium og vejer ca det samme som din 4 cyl støbejerns volvomotor) og den yder ikke fantastisk mange hk (alt efter model). Den "mindste" 3,5´er laver 160hk og der sidder to stk Stromberg 175 karburatorer ligesom dem du kender fra gamle volvo´er på sådan en. Den hurtigst 3,5´er har 190hk og kører med EFI.
Der hvor det så begynder at blive lidt sjovt med sådan en Rover 3500 er hvis man begynder at søge efter Buick 215 tilbehør. Samme motor, meeen der findes alligevel lidt guf til de 215´ere.
Der er flere gamle Volvo´er herhjemme der er bygget om med en 3500 motor og derefter synet.
Tag til nogle Volvotræf til sommer, de plejer at holde et stort et på Sjælland og dem har jeg været med til nogle gange. (Dragsholm slot, men det er vist flyttet for en del år siden).
Men kan huske der var 2 amazoner og en 264 ligbil, samt en 142 med Rover 3,5 i og de var synet og godkendt med dem.
Største problem kan være motorophæng og dokumentation af dem. Men hvis du skal bruge hjælp til at dokumentere at de kan holde siger du bare til. Jeg kan designe dem og teste dem og komme med komplet statikberegningsrapport på dem igennem et konstruktionsprogram der hedder Autodesk Inventor. Herefter kan du selv sende papirerne ind og få en CE mærkning på skidtet.
En Rover 3500 V8 er et rigtig udemærket valg, den er meget let (som sagt 100% aluminium og vejer ca det samme som din 4 cyl støbejerns volvomotor) og den yder ikke fantastisk mange hk (alt efter model). Den "mindste" 3,5´er laver 160hk og der sidder to stk Stromberg 175 karburatorer ligesom dem du kender fra gamle volvo´er på sådan en. Den hurtigst 3,5´er har 190hk og kører med EFI.
Der hvor det så begynder at blive lidt sjovt med sådan en Rover 3500 er hvis man begynder at søge efter Buick 215 tilbehør. Samme motor, meeen der findes alligevel lidt guf til de 215´ere.
Der er flere gamle Volvo´er herhjemme der er bygget om med en 3500 motor og derefter synet.
Tag til nogle Volvotræf til sommer, de plejer at holde et stort et på Sjælland og dem har jeg været med til nogle gange. (Dragsholm slot, men det er vist flyttet for en del år siden).
Men kan huske der var 2 amazoner og en 264 ligbil, samt en 142 med Rover 3,5 i og de var synet og godkendt med dem.
Største problem kan være motorophæng og dokumentation af dem. Men hvis du skal bruge hjælp til at dokumentere at de kan holde siger du bare til. Jeg kan designe dem og teste dem og komme med komplet statikberegningsrapport på dem igennem et konstruktionsprogram der hedder Autodesk Inventor. Herefter kan du selv sende papirerne ind og få en CE mærkning på skidtet.
Mvh
Ruben
Ruben
-
Brochen
- Medlem
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08
HenrikGM skrev:Brochen skrev:Hvad vist man tager en fra sverige som er godkendt med v8 derover kan de så godkende i dk også ?
Hvis den opfylder de pkt jeg skrev i første mail, så ja. Det vil de nok typiskt ikke gøre.
Men inden du køber, så tjeck med skat, syn, og forsikring.
Det projekt har en pris hvis du vil have det lovligt, derfor spørger jeg hvad dit budget er.
En fin koster ca 75.000 også afgift så ca 100.000 så er jeg nok ved at være sikker men det er noget som skal lavers over nogen år