Volvo v8 ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#11 Indlæg af Jakobsen »

jo jo det betyder alt den er før 1-4-1984 !!! alt efter den dato er NO GO, med mindre du har en Forurenings test af motor efter ændringer !!

alt før 1-4-1984 kræver en Co på under 4,5%
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#12 Indlæg af K-FINN »

Dog ikke med v8, men er den under 2000ccm, og før 1990 med kat, skal der ikke dokumenteres forurening
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#13 Indlæg af Jakobsen »

hvad menes med dog ikke V8 ???

Det sidste kan du have ret i måske at under 2l så behøves det ikke ??
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#14 Indlæg af r_uldal »

Nej hold nu op med alt det der. Biler fra før 84 har meget små emmissionskrav (forureningskrav) det gælder både på de gasser der kommer ud af udstødningen men også støjforurening. Thats it. Det er også nok for en tunet bil forurener mere og sådan er det jo.. Så det er for så vidt at give gas med V8 ombygningen, men du skal tænke på at motorophæng osv jo helst skal godkendes.,
Mvh
Ruben
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Brochen skrev:Det skal være lovlig hvad fordel er der med en fra før 84


Hvad regner du med budgettet skal være på dit projekt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#16 Indlæg af Brochen »

Hvad vist man tager en fra sverige som er godkendt med v8 derover kan de så godkende i dk også ?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#17 Indlæg af HenrikGM »

Brochen skrev:Hvad vist man tager en fra sverige som er godkendt med v8 derover kan de så godkende i dk også ?


Hvis den opfylder de pkt jeg skrev i første mail, så ja. Det vil de nok typiskt ikke gøre.
Men inden du køber, så tjeck med skat, syn, og forsikring.

Det projekt har en pris hvis du vil have det lovligt, derfor spørger jeg hvad dit budget er.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

Jakobsen skrev:hvad menes med dog ikke V8 ???

Det sidste kan du have ret i måske at under 2l så behøves det ikke ??


Kender ikke nogen v8 på under 2L
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#19 Indlæg af r_uldal »

Prøv nu at stoppe, du må smide en 27 liters 18 cylindret Sherman tank motor i så længe den overholder emmisionskrav og ikke yder mere en 20% mere end den originale motor uden at skulle betale et klejne til statskassen.

En Rover 3500 V8 er et rigtig udemærket valg, den er meget let (som sagt 100% aluminium og vejer ca det samme som din 4 cyl støbejerns volvomotor) og den yder ikke fantastisk mange hk (alt efter model). Den "mindste" 3,5´er laver 160hk og der sidder to stk Stromberg 175 karburatorer ligesom dem du kender fra gamle volvo´er på sådan en. Den hurtigst 3,5´er har 190hk og kører med EFI.

Der hvor det så begynder at blive lidt sjovt med sådan en Rover 3500 er hvis man begynder at søge efter Buick 215 tilbehør. Samme motor, meeen der findes alligevel lidt guf til de 215´ere.

Billede

Der er flere gamle Volvo´er herhjemme der er bygget om med en 3500 motor og derefter synet.

Tag til nogle Volvotræf til sommer, de plejer at holde et stort et på Sjælland og dem har jeg været med til nogle gange. (Dragsholm slot, men det er vist flyttet for en del år siden).

Men kan huske der var 2 amazoner og en 264 ligbil, samt en 142 med Rover 3,5 i og de var synet og godkendt med dem.

Største problem kan være motorophæng og dokumentation af dem. Men hvis du skal bruge hjælp til at dokumentere at de kan holde siger du bare til. Jeg kan designe dem og teste dem og komme med komplet statikberegningsrapport på dem igennem et konstruktionsprogram der hedder Autodesk Inventor. Herefter kan du selv sende papirerne ind og få en CE mærkning på skidtet.
Mvh
Ruben
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#20 Indlæg af Brochen »

HenrikGM skrev:
Brochen skrev:Hvad vist man tager en fra sverige som er godkendt med v8 derover kan de så godkende i dk også ?


Hvis den opfylder de pkt jeg skrev i første mail, så ja. Det vil de nok typiskt ikke gøre.
Men inden du køber, så tjeck med skat, syn, og forsikring.

Det projekt har en pris hvis du vil have det lovligt, derfor spørger jeg hvad dit budget er.

En fin koster ca 75.000 også afgift så ca 100.000 så er jeg nok ved at være sikker men det er noget som skal lavers over nogen år :)
Besvar