Stik til motorledningsnet<->ledningsnet?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#11 Indlæg af Volvo-Dennis »

Tak skal du have :) Jeg tar' fat i Elfa!
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Der er rigtigt mange der har haft den ide igennem tiden.

Jeg har ikke set nogen der har gjort det to gange i træk.

Jeg har selv lavet det een gang.

Problemet er at "fidusen" ved den samling først kommer hvis du skal have motoren ind og ud og ind og ud, ala produktions-style. Altså; Hvis du forbereder bilen på lynhurtigt motorskifte, så er det way to go.

Reelt er det ofte meget nemmere at hægte stikkene af sensorerne og dysestikkene, og have et ubrudt ledningsnet, plus fleksibiliteten i det multistik kun er der, hvis ALT, også fremtidige udvidelser er tænkt med fra start.

Men, du har fået ideen, og som så meget andet er det nok noget der skal prøves.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#13 Indlæg af Wildert »

Jeg er ikke heelt enig. Mn det er rigtigt at det ikke nødvendigvis er helt den fordel man måske går og drømmer om.

For mit vedkommende så er det også noget med at det er nemt og overskueligt at "fjerne" ledningsnetettet fra motorrummet ved forskelligt arbejde. Som rallybil foregår der af og til "vedligeholdelsesarbejder" i motorrummet, som ikke er sund kost for ledningsnet.

Denæst er jeg ikke helt enig i at alt skal være tænkt med. Netop muligheden for at smide ledninger i frie stik, synes jeg er en kæmpe fordel, men kræver naturligvis at der er ledige stik fra starten.
Alle ændringer til nettet oplever jeg som meget nemmere end tidligere.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#14 Indlæg af -Pedersen- »

Har lavet det nogl gange med 2-3, 8 polet vw stik http://www.vems.dk/cart/stik_10pol.php
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#15 Indlæg af Wildert »

Men det er ikke til "vægmontering" vel?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#16 Indlæg af -Pedersen- »

Nej dog ikke. Men man kan lave en fin "gaffel" der holder stikkene.
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#17 Indlæg af Wildert »

-Pedersen- skrev:Nej dog ikke. Men man kan lave en fin "gaffel" der holder stikkene.


Ah, meget godt bud på en meget tilgængelig og økonomisk overkommelig løsning.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

#18 Indlæg af fordtosserne »

Der er nogle her, nummer 3 fra bunden
http://trigger-wheels.com/store/contents/en-uk/d10.html
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#19 Indlæg af -Pedersen- »

Det var enlig også et ret godt bud på en god løsning ;)
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
Besvar