max effekt på kina T3/T4 lader

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Den eneste jeg lige kan huske nu, er 413 hk ved 1,5 bar på en 1,6L 4agte 20v, det var med standard knaster.

Turbo var en T3/T4 Turbo med A/R0. 63 turbine

Kompressor in51 ex76

Fra www.turbomotor.dk.

Mener der er lavet flere på hans TOP T3T4, kan bare ikke lige huske data.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Den eneste jeg lige kan huske nu, er 413 hk ved 1,5 bar på en 1,6L 4agte 20v, det var med standard knaster.

Turbo var en T3/T4 Turbo med A/R0. 63 turbine

Kompressor in51 ex76

Fra www.turbomotor.dk.

Mener der er lavet flere på hans TOP T3T4, kan bare ikke lige huske data.


Den vi snakker om er en kopi af turbomotors kopi. Eller en der ligner udefra.

Hvad holder den til af tryk i længden?
Jeg har før brugt den op til 1,2bar med held, hvor er smertegrænsen for levetiden på den i tryk?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Det er lidt svær og spå om levetiden, da der er mange ting der spiller ind.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#14 Indlæg af ad2 »

Har lavet 298 hk tidligere ved 1,0 eller 1,1 bar på en 2,0 16v fiat/lancia motor.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Det er lidt svær og spå om levetiden, da der er mange ting der spiller ind.


Sælger du også elastikker??
:grin:

Feks; Jeg har haft en original garret T3 ar0.48 på std 240Turbo, levede +450.000km uden at udvikle aksialslør i den tid. 0,6bar de første 350.000 og max 1,2bar de sidste 100.000. Den tålte trykket fint, men dårlig manifold og højt modtryk i kombination med for højt egt til turbinehjulet spiser det på sigt i kanterne, så ladetrykket gradvist falder.

Jeghar ingen eksempler på kinaladere der har kørt så langt, men de fleste af dem er også forsøgt voldtaget så mange gange, med 2bar eller mere, og det kan aksiallejet typiskt ikke holde til ret længe, få timer.
0,6bar kan de tilsyneladende holde til i ugevis.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#16 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Sælger du også elastikker??


Haha :lol:

0,6 bar i ugevis! kan de virkelig ikke holde længere ville da mene sådan en kunne køre flere år. Har ikke prøvet dem men tror jeg heller ikke jeg kommer til hvis de virkelig er så ringe, er ved at lave en e30 turbo og har kiggede på Turbomotors GT35 turbo men ville det være dumt at købe den den skal bruges til hverdag?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Kammerat har kørt 60000km med 1,2 bar uden bow og filter. Det er en tb28 og har fået mange tæsk. Den havde lidt endeslør ikke noget og sige til. Frisk leje og den kører igen.
Der er også andre der ødelægger dem inden de kommer ud af indkørsel.

Jeg har også set orginale garrett holde 18km

Du må selv vudere hvem der sælger de bedste elastikker
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Jeg er klar over der er variationer, men typiskt er der også et sted hvor svaghederne begynder at blive meget synlige. Det er det punkt jeg leder efter info omkring.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar