Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 01:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2012, 19:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den eneste jeg lige kan huske nu, er 413 hk ved 1,5 bar på en 1,6L 4agte 20v, det var med standard knaster.

Turbo var en T3/T4 Turbo med A/R0. 63 turbine

Kompressor in51 ex76

Fra www.turbomotor.dk.

Mener der er lavet flere på hans TOP T3T4, kan bare ikke lige huske data.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2012, 20:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Den eneste jeg lige kan huske nu, er 413 hk ved 1,5 bar på en 1,6L 4agte 20v, det var med standard knaster.

Turbo var en T3/T4 Turbo med A/R0. 63 turbine

Kompressor in51 ex76

Fra www.turbomotor.dk.

Mener der er lavet flere på hans TOP T3T4, kan bare ikke lige huske data.


Den vi snakker om er en kopi af turbomotors kopi. Eller en der ligner udefra.

Hvad holder den til af tryk i længden?
Jeg har før brugt den op til 1,2bar med held, hvor er smertegrænsen for levetiden på den i tryk?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2012, 09:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er lidt svær og spå om levetiden, da der er mange ting der spiller ind.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2012, 14:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Har lavet 298 hk tidligere ved 1,0 eller 1,1 bar på en 2,0 16v fiat/lancia motor.

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2012, 22:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Det er lidt svær og spå om levetiden, da der er mange ting der spiller ind.


Sælger du også elastikker??
:grin:

Feks; Jeg har haft en original garret T3 ar0.48 på std 240Turbo, levede +450.000km uden at udvikle aksialslør i den tid. 0,6bar de første 350.000 og max 1,2bar de sidste 100.000. Den tålte trykket fint, men dårlig manifold og højt modtryk i kombination med for højt egt til turbinehjulet spiser det på sigt i kanterne, så ladetrykket gradvist falder.

Jeghar ingen eksempler på kinaladere der har kørt så langt, men de fleste af dem er også forsøgt voldtaget så mange gange, med 2bar eller mere, og det kan aksiallejet typiskt ikke holde til ret længe, få timer.
0,6bar kan de tilsyneladende holde til i ugevis.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2012, 11:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Citat:
Sælger du også elastikker??


Haha :lol:

0,6 bar i ugevis! kan de virkelig ikke holde længere ville da mene sådan en kunne køre flere år. Har ikke prøvet dem men tror jeg heller ikke jeg kommer til hvis de virkelig er så ringe, er ved at lave en e30 turbo og har kiggede på Turbomotors GT35 turbo men ville det være dumt at købe den den skal bruges til hverdag?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2012, 17:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kammerat har kørt 60000km med 1,2 bar uden bow og filter. Det er en tb28 og har fået mange tæsk. Den havde lidt endeslør ikke noget og sige til. Frisk leje og den kører igen.
Der er også andre der ødelægger dem inden de kommer ud af indkørsel.

Jeg har også set orginale garrett holde 18km

Du må selv vudere hvem der sælger de bedste elastikker

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2012, 22:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg er klar over der er variationer, men typiskt er der også et sted hvor svaghederne begynder at blive meget synlige. Det er det punkt jeg leder efter info omkring.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team