Enhver "forhindring" giver tryktab, om det så er er et længere lige rør, buk eller IC'er.. Det gælder sådan set alle steder i fysikken om det er en fjernvarmeledning eller et trykluft rør..
Aktuatoren til wastegaten holder det samme tryk efter kompressor huset som den altid har gjort, men når du har fået en masse ekstra rør og en intercooler på og du så først dér måler dit tryk er det klart at der er et lille trykfald..
Dernæst burde intercoolerens afkølende effekt vel også sænke trykket..
tryktab efter montering af IC, vag 1,9td
Redaktør: Moderatorer
- bjarne9800
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 21 aug 2008, 09:06
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
På feks en 240Turbo flytter man signalet til WG fra kompressorhuset til efter IC v. 4200rpm via magnetventil. Det hæver lige trykket 15kpa, målt i indsugningsmanifolden.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43