tryktab efter montering af IC, vag 1,9td

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
bjarne9800
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 21 aug 2008, 09:06
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#11 Indlæg af bjarne9800 »

Enhver "forhindring" giver tryktab, om det så er er et længere lige rør, buk eller IC'er.. Det gælder sådan set alle steder i fysikken om det er en fjernvarmeledning eller et trykluft rør..
Aktuatoren til wastegaten holder det samme tryk efter kompressor huset som den altid har gjort, men når du har fået en masse ekstra rør og en intercooler på og du så først dér måler dit tryk er det klart at der er et lille trykfald..

Dernæst burde intercoolerens afkølende effekt vel også sænke trykket..
|Volvo 240 Årgang: 1992|
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#12 Indlæg af martin306xsi »

Self har ladeluftens temp da noget sige på trykket og nok derfor du måler 0,1 bar mindre, det fortæller dig bare at lufttemp er sænket...
Mvh Martin
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

På feks en 240Turbo flytter man signalet til WG fra kompressorhuset til efter IC v. 4200rpm via magnetventil. Det hæver lige trykket 15kpa, målt i indsugningsmanifolden.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#14 Indlæg af svan »

jamen så fik jeg svaret, så kan jeg roligt eksperimentere med at justere trykket tilbage på de 0,83.

tak for hjælpen gutter.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#15 Indlæg af svan »

nu jeg tænker over det, arbejder selv med køkkener til hverdag, og der sker jo også et tryktab på emhætter jo længere rør og jo flere bøjninger luften skal igennem, man skal lige bruge, ja, emhætten engang imellem.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Besvar