Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2012, 19:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Enhver "forhindring" giver tryktab, om det så er er et længere lige rør, buk eller IC'er.. Det gælder sådan set alle steder i fysikken om det er en fjernvarmeledning eller et trykluft rør..
Aktuatoren til wastegaten holder det samme tryk efter kompressor huset som den altid har gjort, men når du har fået en masse ekstra rør og en intercooler på og du så først dér måler dit tryk er det klart at der er et lille trykfald..

Dernæst burde intercoolerens afkølende effekt vel også sænke trykket..

_________________
|Volvo 240 Årgang: 1992|


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2012, 21:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Self har ladeluftens temp da noget sige på trykket og nok derfor du måler 0,1 bar mindre, det fortæller dig bare at lufttemp er sænket...

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2012, 21:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
På feks en 240Turbo flytter man signalet til WG fra kompressorhuset til efter IC v. 4200rpm via magnetventil. Det hæver lige trykket 15kpa, målt i indsugningsmanifolden.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2012, 09:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
jamen så fik jeg svaret, så kan jeg roligt eksperimentere med at justere trykket tilbage på de 0,83.

tak for hjælpen gutter.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2012, 12:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
nu jeg tænker over det, arbejder selv med køkkener til hverdag, og der sker jo også et tryktab på emhætter jo længere rør og jo flere bøjninger luften skal igennem, man skal lige bruge, ja, emhætten engang imellem.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team