Har du brugt denne før http://www.vwsonline.co.uk/car_parts_br ... 3-alt.html
Den har et stort kontakt flade eller magnet godt skidt ??
Redaktør: Moderatorer
Wildert skrev:Jeg har som sagt allerede det 2-tands - og det virker på sin vis fint i sig selv hvad angår signal osv. - men jeg har lidt mindre tiltro til min fordeler som sagt.
Men jeg prøver lige at visualisere mig et 12-1 tands, og prøver at vurdere om jeg kan lave det i hånden. Jeg har heldigvis en rimelig diameter jeg skal op på, så det giver lidt mere plads til "grovfilen".
Wildert skrev:Drejebænk har jeg - så at rette af er ingen sag (gjorde jeg også med mit 2-tands).
Anden ide: Min tid er lidt for kostbar til at stå og bruge timer på at lave det 12-1 i hånden, og at købe et er ikke sådan lige til så vidt jeg kan se.
Men er tandprofilen ok på et 36-1, og så fjerne tænder på det? Tænker at HenrikGM kan give et hurtigt svar på dette?
Kværnen snurrer til 7500 rpm - så det skal i hvert fald række til 8000 for at have lidt "elastik".
Wildert skrev:@JBO:
Jeg har allerede sensor (Honeywell GT1 - og har beslag und alles da jeg har kørt med den i flere år), jeg har tændspole til DIS (Peugeot/Citroen fætter - noget Bosch værk) og Bosch dobbeltspole modul med indbygget dwell styring.
Så det er sådan set bare den bedste løsning til triggerhjulet jeg er efter. Jeg har tidligere forsøgt at byggge Kreidler-hjul på, men det gik sgu' i hegnet.
Og efter hvad jeg kan forstå, så er det ikke skide smart med 36-1 til GT1-sensoren, så det skipper jeg.
@HenrikGM:
Jeg vil lige overveje den med at fylde tænderne ud.
Og ellers har jeg lige fundet en tegning af et 12-1 hjul med nogle gode "lange" (mange grader så at sige) tænder. Den vil jeg kunne printe i en given skalering, lime på jernplade, og så skulle det være muligt at gå til den med stiksav, fil, osv. - virker nooogenlunde overskueligt.