Wildert skrev:
@JBO:
Jeg har allerede sensor (Honeywell GT1 - og har beslag und alles da jeg har kørt med den i flere år), jeg har tændspole til DIS (Peugeot/Citroen fætter - noget Bosch værk) og Bosch dobbeltspole modul med indbygget dwell styring.
Så det er sådan set bare den bedste løsning til triggerhjulet jeg er efter. Jeg har tidligere forsøgt at byggge Kreidler-hjul på, men det gik sgu' i hegnet.
Og efter hvad jeg kan forstå, så er det ikke skide smart med 36-1 til GT1-sensoren, så det skipper jeg.
@HenrikGM:
Jeg vil lige overveje den med at fylde tænderne ud.
Og ellers har jeg lige fundet en tegning af et 12-1 hjul med nogle gode "lange" (mange grader så at sige) tænder. Den vil jeg kunne printe i en given skalering, lime på jernplade, og så skulle det være muligt at gå til den med stiksav, fil, osv. - virker nooogenlunde overskueligt.
dit tidligere tandhjulsforsøg kan godt lade sig gøre. Kørte 36-1 på volvoen med netop de dele uden problemer.
Men det er rigtigt at mange har haft problemer med triggerhjulet. Rigtigt tit med at få det sadt på, og ligeså tit med at få sensoren til at siddefast.
Helt galt går det så når det er sadt skævt på, og det bliver drejet af så det løber. Så er tænderne nemligt ikke længere lige lange, dvs triggerloggen bølger.
Tand-hul forholdet er ikke helt tosset på et kædehjul.
Men den er mere tilgivende en dårlig montage hvis man fylder hullerne ud, og laver den 12-1. Så skal det være noget rigtigt lort for at det ikke virker.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!