36-1 triggerhjul til GT1 sensor og MS1
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
36-1 triggerhjul til GT1 sensor og MS1
Halløjsa.
Jeg står for at skulle have mig et 36-1 triggerhjul på Golf'en, og ville lige have folks besyv med om at vurdere om et givent hjul giver mening med GT1 sensor.
Det skal siges at tricket med Kreidler-tandhjulet IKKE er en mulighed for mig. Det er forsøgt, og formentlig grundet at diameteren er lige i underkanten så jeg kommer for tæt på remhjulet og dettes masse "forstyrrer" sensoren, så virker det ikke for mig.
Umiddelbart kigger jeg på noget i denne retning: http://www.ebay.de/itm/Universal-6-5-tr ... 986wt_1396
Jeg står for at skulle have mig et 36-1 triggerhjul på Golf'en, og ville lige have folks besyv med om at vurdere om et givent hjul giver mening med GT1 sensor.
Det skal siges at tricket med Kreidler-tandhjulet IKKE er en mulighed for mig. Det er forsøgt, og formentlig grundet at diameteren er lige i underkanten så jeg kommer for tæt på remhjulet og dettes masse "forstyrrer" sensoren, så virker det ikke for mig.
Umiddelbart kigger jeg på noget i denne retning: http://www.ebay.de/itm/Universal-6-5-tr ... 986wt_1396
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: 36-1 triggerhjul til GT1 sensor og MS1
Wildert skrev:Halløjsa.
Jeg står for at skulle have mig et 36-1 triggerhjul på Golf'en, og ville lige have folks besyv med om at vurdere om et givent hjul giver mening med GT1 sensor.
Det skal siges at tricket med Kreidler-tandhjulet IKKE er en mulighed for mig. Det er forsøgt, og formentlig grundet at diameteren er lige i underkanten så jeg kommer for tæt på remhjulet og dettes masse "forstyrrer" sensoren, så virker det ikke for mig.
Umiddelbart kigger jeg på noget i denne retning: http://www.ebay.de/itm/Universal-6-5-tr ... 986wt_1396
12-1 via pladekædehjul kan fint fungere...36-1 er tæt på kanten af hvad GT1 kan, hvis den ikke løber 100%
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
grydesvamp skrev:2 tænder kan sagtens gøre tricket, med fordeler vel og mærke.. jeg ved ikke om billederne stadig lever, men du kan da se hvordan jeg lavede mit under garagen og lada turbo.
Jeg vil faktisk gerne VÆK fra 2 tænder - sådan et har jeg allerede, og det har tjent mig godt. Men jeg vil gerne af med fordeleren - bl.a. fordi jeg her i forbindelse med renovering har oplevet en løs rotor.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Triggerhjul giver kun mening hvis man vil køre wastet spark eller cop.
Et 4-1 hjul kan fungere til wastet spark, men man kan ikke bruge trigger return.
Og det kan være et problem i start øjeblikket.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11045
Ud over dette bruger Ms1 ikke de ekstra tænder til noget.
der dog en sammenhæng imellem indste antal tænder, og cylinder antal.
MVH
Morten
Et 4-1 hjul kan fungere til wastet spark, men man kan ikke bruge trigger return.
Og det kan være et problem i start øjeblikket.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11045
Ud over dette bruger Ms1 ikke de ekstra tænder til noget.
der dog en sammenhæng imellem indste antal tænder, og cylinder antal.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Wildert skrev:Og findes der færdige udgaver af dette... eller?
Hvilken sensor med 36-1 hvis nu 12-1 er bøvlet at hitte? Og det skal gerne være en "digital" sensor ala GT1, da boksen er en old school MS1, og jeg ville foretrække ikke at skulle bygge kredsløb til VR-sensor.
Trying to keep it simple...
Simpel;
GT1 sensor, find den diameter du vil have, og lav en 70grader lang kam der går høj 10grader før top, og falder 60 efter x2
Det kan du få til at fungere med en stållineal og en vinkelsliber.
Fungerer fint til fordelerbaseret.
4-1 er ikke en god størrelse. 12-1 er fin, 24-1 dum, 36-1 og op er enten VR eller rigtigt dimensioneret tandhjul-sensor kombination.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jakobsen skrev:Henrik hvilken VR sensor ville du væge, altså til et 36-1 setup
Næsten hvilken som helst der passer. Dårligt svar måske, men jeg har ikke rigtigt rendt i en der ikke kunne komme til at fungere fint med det rette kredsløb bag den.
Så det kommer an på hvilket beslag du har, osv.
En afbrændt GT1 kan faktisk køre fint hvis du trimmer VR kredsløbet, så læser den den fint. (Så går der cheapskate i det jo...)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
