jens skrev:En mulighed http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html Nybo rod shop har vist stadig et twin sæt til salg Logisk med ladetryk langt nede hvad hjælper det at man har 1000 hk hvis det tager en formiddag at opnå fuldt tryk. Så er modstanderne halvvejs i mål Har set en 1000 + volvo gå 10.5 med 250 km over stregen. Biler der gik 220 med en god start kunne overhale den med langt færre hk.
er der ikke noget man misforstår her. overhalede den motorsvagere bil?
for mig lyder det meget mere som om den kom bedst fra start og aldrig blev indhentet?
MVH søren
nu har vi jo ikke en bane i dk til den slags race.
så første mål er gade bil. og de 10 gange hvor jeg får lov i holeby ellers greve tæller ikke som race
men har da set flere hvor både tryk og gas er brugt. også på banen i malmå under race..
jens skrev:Højt stall over 2200 rpm er noget bras hvis bilen skal køres på gaden.
Der må jeg altså lige komme med en bemærkning. 2200rpm i stall speed er altså ikke ret meget !! Du skal også lige huske der er stor forskel på de forskellige convertere selv om de måske har samme stall speed. Man kan sagtens køre med f.eks. 3000 stall speed converter eller højere på gaden uden det er et irretationsmoment så længe den er afstemt til motoren. Kan da lige tilføje jeg selv lige har fået lavet en costum converter med en stall speed på 3500-3800 rpm som jeg også vil køre med på gaden.
Der udover vil jeg råde massen1981 til at finde en noget lavere bagtøjs gearing ... måske noget 3,42 ( meget god allround gade gearing ).
jeg har ca 2200 omd i tankerne. men anden bagtøjsgear skal kun i når jeg får en kasse med over gear. gider ikke høre på motoren når jeg køre 130 på motorvejen