turbo størelse til 5,3 liters v8
Redaktør: Moderatorer
-
massen1981
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 19 apr 2008, 17:32
turbo størelse til 5,3 liters v8
Hej
Jeg har brug for noget viden angående valg af turbo til min 5,3 liters ls motor.
den yder nu 300hk så en bar oven i det burde give målet
målet er 500hk på hjulene ved
max 6200omd
og ladetryk så langt nede som muligt.
har tænkt på en kina gt45 men ved ikke om det er helt umulig
Jeg har brug for noget viden angående valg af turbo til min 5,3 liters ls motor.
den yder nu 300hk så en bar oven i det burde give målet
målet er 500hk på hjulene ved
max 6200omd
og ladetryk så langt nede som muligt.
har tænkt på en kina gt45 men ved ikke om det er helt umulig
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
En mulighed
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html
Nybo rod shop har vist stadig et twin sæt til salg
Logisk med ladetryk langt nede hvad hjælper det at man har 1000 hk hvis det tager en formiddag at opnå fuldt tryk. Så er modstanderne halvvejs i mål
Har set en 1000 + volvo gå 10.5 med 250 km over stregen. Biler der gik 220 med en god start kunne overhale den med langt færre hk.
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html
Nybo rod shop har vist stadig et twin sæt til salg
Logisk med ladetryk langt nede hvad hjælper det at man har 1000 hk hvis det tager en formiddag at opnå fuldt tryk. Så er modstanderne halvvejs i mål
Har set en 1000 + volvo gå 10.5 med 250 km over stregen. Biler der gik 220 med en god start kunne overhale den med langt færre hk.
-
massen1981
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 19 apr 2008, 17:32
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
anden udveksling i bagtøj, gas..... eller "løs" konverter. det ville være min løsning. hvis altså ladetryk skal komme rigtigt tidligt.
en anden mulighed er mindre turbinehus, men så får du lidt andre ting at kæmpe imod.
mit råd= tag en hx 50 fra en lastbil, lav fornuftige manifolde, prøv at få det til at køre.... se hvornår tryk egentlig kommer!
tænker faktisk jeg har en lader der må passe.
MVH søren
en anden mulighed er mindre turbinehus, men så får du lidt andre ting at kæmpe imod.
mit råd= tag en hx 50 fra en lastbil, lav fornuftige manifolde, prøv at få det til at køre.... se hvornår tryk egentlig kommer!
tænker faktisk jeg har en lader der må passe.
MVH søren
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Sleeper med skjult t76 lig mærk til gearing
http://ls1tech.com/forums/forced-induct ... 5-3-a.html
Med 2.73 skal den starte ved 2000 rpm ellers skal den godt nok køre stærkt før der sker noget.
Th400 kan holde til bundtræk. Jo mere bundtræk jo hurtigere 60 fod
Svarer en hx50 ikke næsten til t76 ?
Højt stall over 2200 rpm er noget bras hvis bilen skal køres på gaden.
2 "power adders" er sjældent tilladt hvis man skal køre ræs ud over dhb.
http://ls1tech.com/forums/forced-induct ... 5-3-a.html
Med 2.73 skal den starte ved 2000 rpm ellers skal den godt nok køre stærkt før der sker noget.
Th400 kan holde til bundtræk. Jo mere bundtræk jo hurtigere 60 fod
Svarer en hx50 ikke næsten til t76 ?
Højt stall over 2200 rpm er noget bras hvis bilen skal køres på gaden.
2 "power adders" er sjældent tilladt hvis man skal køre ræs ud over dhb.
-
massen1981
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 19 apr 2008, 17:32
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
JENS start lige med at fortælle, hvor ejeren ikke kan få lov at køre med både gas og turbo. når du har gjort det, skal jeg nævne ca10 race per år i dk hvor han kan! plus gaden....jens skrev:Sleeper med skjult t76 lig mærk til gearing
http://ls1tech.com/forums/forced-induct ... 5-3-a.html
Med 2.73 skal den starte ved 2000 rpm ellers skal den godt nok køre stærkt før der sker noget.
Th400 kan holde til bundtræk. Jo mere bundtræk jo hurtigere 60 fod
Svarer en hx50 ikke næsten til t76 ?
Højt stall over 2200 rpm er noget bras hvis bilen skal køres på gaden.
2 "power adders" er sjældent tilladt hvis man skal køre ræs ud over dhb.
ejer.... vil du køre rigtig dragrace, det vil i min verden sige limet bane?
skriv en pm til mig så kan vi tage en holsettsnak over telefonen.
MVH søren