Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2011, 20:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
jens skrev:
En mulighed
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html
Nybo rod shop har vist stadig et twin sæt til salg
Logisk med ladetryk langt nede hvad hjælper det at man har 1000 hk hvis det tager en formiddag at opnå fuldt tryk. Så er modstanderne halvvejs i mål
Har set en 1000 + volvo gå 10.5 med 250 km over stregen. Biler der gik 220 med en god start kunne overhale den med langt færre hk.

er der ikke noget man misforstår her. overhalede den motorsvagere bil?
for mig lyder det meget mere som om den kom bedst fra start og aldrig blev indhentet?
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2011, 20:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 apr 2008, 16:32
Indlæg: 42
nu har vi jo ikke en bane i dk til den slags race.
så første mål er gade bil. og de 10 gange hvor jeg får lov i holeby ellers greve tæller ikke som race
men har da set flere hvor både tryk og gas er brugt. også på banen i malmå under race..

Iqs har smidt dig en pb


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2011, 22:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2011, 16:25
Indlæg: 111
Geografisk sted: KBH
jens skrev:
Højt stall over 2200 rpm er noget bras hvis bilen skal køres på gaden.


Der må jeg altså lige komme med en bemærkning. 2200rpm i stall speed er altså ikke ret meget !! Du skal også lige huske der er stor forskel på de forskellige convertere selv om de måske har samme stall speed. Man kan sagtens køre med f.eks. 3000 stall speed converter eller højere på gaden uden det er et irretationsmoment så længe den er afstemt til motoren. Kan da lige tilføje jeg selv lige har fået lavet en costum converter med en stall speed på 3500-3800 rpm som jeg også vil køre med på gaden.

Der udover vil jeg råde massen1981 til at finde en noget lavere bagtøjs gearing ... måske noget 3,42 ( meget god allround gade gearing ).

_________________
YOU LIFT YOU LOSE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2011, 07:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 apr 2008, 16:32
Indlæg: 42
jeg har ca 2200 omd i tankerne. men anden bagtøjsgear skal kun i når jeg får en kasse med over gear. gider ikke høre på motoren når jeg køre 130 på motorvejen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team