tilkørsel af tunet motor.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Indkøring af hensyn til stempelringene skyldes grove overflader(FOR grove).

Bilfabrikkerne plateuhoner som minimum. Hvis du honer med groft værktøj, ala 1950 eller so, så er der en "bed-in" periode hvor stempelringene skal have rykket toppene af slibesporene for at få en flade at køre på der kan æde varmen, og opretholde rimeligt bæretal med den oliefilm der er tilstede.

Den resulterende overflade bør være std idag på nyhonet blok, og den kræver derfor ingen indkøring, tværtimod ville jeg sørge for at give den noget belastning fra starten, men nok holde lidt igen med rpm de første 20km eller so.

Indkøringen er lidt et spørgsmål om hvordan den nytunede motor er bygget.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
MKuhre
Medlem

#12 Indlæg af MKuhre »

det lyder godt :) mener det er cylender service der har lavet blocken. det er i samarbejde med bayer . mine ringe er fra cp 300 hk/cyl, men der står ikke noget om hvordan de skal køres ind :)

alt er skiftet i motoren der er ikke meget oem tilbage :) blocken er en 5sfe og toppen er en 3sgte 3 gen :)
please
Nyt Medlem

#13 Indlæg af please »

Scarface skrev:
edit: er lige faldet over denne side, nogen der vil ytre deres mening om det skrevne?
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

interessant læsning. :) giver stof til eftertanke.
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91
Brugeravatar
Scarface
Medlem
Geografisk sted: aabenraa

#14 Indlæg af Scarface »

ja netop... jeg tror jeg vil prøve det trick på min. så må vi se hvordan det går... :)
toyota supra mk3 1,5JZ TT-R single turbo
Gybsen
Junior Medlem

#15 Indlæg af Gybsen »

Scarface skrev:ja netop... jeg tror jeg vil prøve det trick på min. så må vi se hvordan det går... :)

har du så prøvet det???
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt
Brugeravatar
Scarface
Medlem

#16 Indlæg af Scarface »

Yes, det spiller :) den kører perfekt har indtil videre kun kørt 0,6 bar på den, men den spinder som en mis, og trækker forbløffende godt. er især overrasket over trækket under tryk :)
MKuhre
Medlem

#17 Indlæg af MKuhre »

det er på bilen ikke ? :)

ville være dejligt hvis det kunne gøres så hurtigt, ellers når den knapt nok fuldt tryk denne sommer :)
Brugeravatar
Scarface
Medlem

#18 Indlæg af Scarface »

fuldt tryk skulle være klar om en uge eller to, afhængig af hvornår jeg får dele med posten...:)
Besvar