har snakket med folk der virkeligt har forstand på det og ved hvad de snakker om men, de siger det stik modsadte men kan se at det er det samme i indlæget du linker til det er meget forskelligt. et eller andet sted synes jeg det giver mest mening det med den billige olie der "sliber" motoren til og så skifte til dyre der smøre godt, og så mappe synes de der 2000-5000 km er meget når man tænker på min ikke køre mere end 20.000 de snart 3 år jeg har haft den i
stempelringe med mere alt er nyt og skal lige slides til såvidt jeg har forstået vil det efter noget tid være synligt i olien, olien vil få lidt metalic farve
MKuhre skrev:stempelringe med mere alt er nyt og skal lige slides til såvidt jeg har forstået vil det efter noget tid være synligt i olien, olien vil få lidt metalic farve
Er det ikke nogle lidt old-school folk du har snakket med der?
Eller er det fordi de har "montagefedt" smurt på alle steder når de samler den?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Stempelringene er vi enige om, men der så bare lige den detalje at jeg endnu ikke har fundet en moderne stempelrings fabrikant der foreskriver "forsigtig" tilkørsel. Jeg har tidligere i en anden tråd linket direkte til foreskrifterne på 2 stempelrings mærkers hjemmeside og begge forskrev nærmest tæsk lige fra første minut motoren kører var den optimale og bedste metode.
Hvis nogen kan finde en fabrikant der i dag siger det modsatte er jeg lutter øre.