m power skrev:jeg var lige ude og teste de nye rør i går og det ser ud til at de har fjernet de udsættere der var med høj ladetryk. men da tændrør jo er en del af tændingssystemet, så ændrer det self lidt på tænding at skifte til et andet mærke + de jo også er en del koldere. så nu går del lidt mere fed samt ladetrykket er steget lidt. så nu er det vist tid til at mappe megasquirt igen.
i min verden ville den gå mere mager, når udsætterne er væk.
MVH søren
Tænk på hvad en lambdasonde måler!!
Udsættere giver mere oxygen, og vil derfor vise en mere mager blanding.
Da oxygenen ikke bliver brugt i forbrændingen.
m power skrev:jeg var lige ude og teste de nye rør i går og det ser ud til at de har fjernet de udsættere der var med høj ladetryk. men da tændrør jo er en del af tændingssystemet, så ændrer det self lidt på tænding at skifte til et andet mærke + de jo også er en del koldere. så nu går del lidt mere fed samt ladetrykket er steget lidt. så nu er det vist tid til at mappe megasquirt igen.
i min verden ville den gå mere mager, når udsætterne er væk. MVH søren
det er ikke kun ved fuldlast at den kører mere fed, men over hele registeret.
K-FINN skrev:10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..
Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina
En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.
ja den skal også magres lidt ind.
jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar.
standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar
Morten VJ skrev:Tænk på hvad en lambdasonde måler!! Udsættere giver mere oxygen, og vil derfor vise en mere mager blanding. Da oxygenen ikke bliver brugt i forbrændingen.
MVH
Morten
ja.... prøv at tænk på hvad der sker i virkeligheden.
MVH søren
K-FINN skrev:10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..
Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina
En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.
ja den skal også magres lidt ind. jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar. standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar
er det så ikke benzintryksregulator der bestemmer benzintryk mere?
MVH søren
K-FINN skrev:10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..
Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina
En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.
ja den skal også magres lidt ind. jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar. standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar
er det så ikke benzintryksregulator der bestemmer benzintryk mere? MVH søren
jo det er det, men den originale regulator kan nok ikke flove de litter som den nye pumpe leverer.
jeg har faktisk lavet 8mm retur-slange for at der ikke skulle være for meget modtryk, det originale retur-rør var kun 5mm.
jeg har tænkt på at montere en justerbar regulator, men da der alligevel skal mappes så er der jo ingen grund til det.