toyota 4agze turbo tændrør

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

m power skrev:jeg var lige ude og teste de nye rør i går og det ser ud til at de har fjernet de udsættere der var med høj ladetryk.
men da tændrør jo er en del af tændingssystemet, så ændrer det self lidt på tænding at skifte til et andet mærke + de jo også er en del koldere.
så nu går del lidt mere fed samt ladetrykket er steget lidt.
så nu er det vist tid til at mappe megasquirt igen.
i min verden ville den gå mere mager, når udsætterne er væk.
MVH søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Tænk på hvad en lambdasonde måler!!
Udsættere giver mere oxygen, og vil derfor vise en mere mager blanding.
Da oxygenen ikke bliver brugt i forbrændingen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#13 Indlæg af m power »

K-FINN skrev:En standard 4age tændrør med 0,6mm plejer fint tænde igennem, oså ved 2 bars ladetryk..


ja det er jo nok gabet der er årsag til de udsættere.
det skulle dog ikke være nødvendig med 0,6mm da jeg kører med 2stk msd dobbeltspoler
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#14 Indlæg af m power »

lqs skrev:
m power skrev:jeg var lige ude og teste de nye rør i går og det ser ud til at de har fjernet de udsættere der var med høj ladetryk.
men da tændrør jo er en del af tændingssystemet, så ændrer det self lidt på tænding at skifte til et andet mærke + de jo også er en del koldere.
så nu går del lidt mere fed samt ladetrykket er steget lidt.
så nu er det vist tid til at mappe megasquirt igen.
i min verden ville den gå mere mager, når udsætterne er væk.
MVH søren


det er ikke kun ved fuldlast at den kører mere fed, men over hele registeret.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..

Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina :-)

En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#16 Indlæg af m power »

K-FINN skrev:10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..

Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina :-)

En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.


ja den skal også magres lidt ind.
jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar.
standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#17 Indlæg af lqs »

Morten VJ skrev:Tænk på hvad en lambdasonde måler!!
Udsættere giver mere oxygen, og vil derfor vise en mere mager blanding.
Da oxygenen ikke bliver brugt i forbrændingen.

MVH

Morten
ja.... prøv at tænk på hvad der sker i virkeligheden.
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

m power skrev:
K-FINN skrev:10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..

Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina :-)

En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.


ja den skal også magres lidt ind.
jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar.
standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar
er det så ikke benzintryksregulator der bestemmer benzintryk mere?
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#19 Indlæg af m power »

lqs skrev:
m power skrev:
K-FINN skrev:10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..

Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina :-)

En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.


ja den skal også magres lidt ind.
jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar.
standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar
er det så ikke benzintryksregulator der bestemmer benzintryk mere?
MVH søren


jo det er det, men den originale regulator kan nok ikke flove de litter som den nye pumpe leverer.
jeg har faktisk lavet 8mm retur-slange for at der ikke skulle være for meget modtryk, det originale retur-rør var kun 5mm.
jeg har tænkt på at montere en justerbar regulator, men da der alligevel skal mappes så er der jo ingen grund til det.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#20 Indlæg af Saab-Daniel »

Skal du ikke først have målt om der er tryk i returslangen før du skifter BTR? Pumpen i sig selv skulle jo ikke gerne kunne gøre det...
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar