Køling af mr2 2 gen. 3stge 500 ++ hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Snakkede med kammerat til markus på msn.
Han kører mr2 med V6 turbo, og de kører nu begge med vand ic, det virker meget bedre siger de....

De har sammen sat kit fra ebay.

Markus kører med denne her http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CXRacing ... ccessories

Vandpumpe http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bosch-El ... ccessories
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

sådan en mk 2 mr2 er egentlig beregnet til V6... ideen blev blot droppet fra TOYOTAs side.
turbomagazine fuldførte ideen, for en del år siden som et projekt over fem-sex numre af bladet.
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Erling er også ganske tilfreds med hans.
Han har brugt en V6 fra camry
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#14 Indlæg af MKuhre »

Mange tak :D har ikke været på længe :D det vil jeg kigge lidt nærmere på. Overvejer precision vand ic.

Men ja vand ic virker som den bedste løsning + det er plads besparende :D

Ved du så også hvad de bruger til at køle vandet med ?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Ja der sidder en vand IC i fronten.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#16 Indlæg af MKuhre »

Jo eller vand ic'en sidder vel bagved og så en radiator i fronten til køle vandet og så køleslanger under bilen :D så tænkte på hvilken radiator de køre med ? Om du vidste det :)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#17 Indlæg af Captain Slow »

sådan plejer det at være ja..
I love everything thats fast enough to do something stupid with
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

Faktisk ret sikker på vand ic sidder i fronten
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#19 Indlæg af Captain Slow »

det er jo heller ikke nogen dårlig ide,
da man så undgår strålevarme i motorrummet,
og vandet vel køles ydeligere i slangerne under bilen

men det må give lange ladeluft rør ??
I love everything thats fast enough to do something stupid with
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#20 Indlæg af MKuhre »

Tror næsten det må være med radiator i fronten og ic bag i da dette skulle være det bedste setup. Bilen er ikke "stor" nok til at der kan være tryk rør fra front til bagende når vi snakker så mange hk vil jeg mene :) så sætter man en god pumpe eller to til og så slangerne til vandet under bilen :) så er der nem adgang til luft så vandet kan blive kølet :) mange vælger så at ligge vand ic'en i bagagerummet for at have plads og slippe for strålevarme da mr2'erne godt kan blive ret varme :)
Besvar