Køling af mr2 2 gen. 3stge 500 ++ hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

Køling af mr2 2 gen. 3stge 500 ++ hk

#1 Indlæg af MKuhre »

hej powerforum.

nogen der har prøvet at rode med den type bil når der skal leveres mange hk ?

har fundet et pr løsninger på google,
1. vand ic
2. air to air i bagagerummet.

men synes det er lidt rodet at finde ud af hvad der er af ordenlige produkter på markedet. og vilken løsning der ville være bedst, når motoren ligger bag ved.

bilen skal på den rigtige side af 500 hk hvis det er muligt med kølingen.

nogen der har ideer ? eller der ved noget om disse løsninger?

mvh matias kuhre
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4707

Du kan prøve spørge min kammerat markus, hvad og hvordan han har gjort...

Han har gjort en del for og holde temperatur nede, da han bruger den på bane, når han ikke kører hiace V8 turbo på banen :-)

Han er skide flink, og er sikker på han gerne vil hjælpe dig i rigtige retning...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

kiggede lige HURTIGT data igennem. max ydelse ved 9200rpm?
1600 dyser brugt op ved 1.6bar??
MVH søren
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#4 Indlæg af MKuhre »

ja men problemet er bare at han ikke rigtigt er på bg mere ;) og vi snakker at motoren skal samles i december - januar.

ja det er ret vildt :) min skal ikke så meget over 8500 omdr da jeg ikke ville have de helt skarpe knaster :)

han er en af dem jeg har kigget på han køre hvis stor air to air ic i bagagerummet. men det er næsten ikke til at finde nogen man kan komme i kontakt med der roder med køling på mr2'ere :/

og vi er lidt på bar bund med hvad vi gør :(
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

LQS: Hvis jeg husker ret, så var det de gamle dyser der var maxet ud, derfor han skiftede til 1600ml, da han kører E85 nu...

Hvis du gerne vil snakke med ham, kan du få hans telefon nummer...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#6 Indlæg af MKuhre »

jo det ville da være meget rart :) men tror du haner glad for at man bare ringer ? :)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#7 Indlæg af Captain Slow »

Markus er ikke sådan at pisse af :-)
og altid klar på en snak,,det bliver først svært når han snakker for hurtigt ;-)

så er det ikke lige let at forstå
I love everything thats fast enough to do something stupid with
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#8 Indlæg af MKuhre »

haha det lyder ikke dårligt :P er virkeligt dårlig til svensk :P
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Så er det jo godt han er nordmand...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#10 Indlæg af MKuhre »

haha :P godt spottet :P det forstår jeg meget mindre af :P men har prøvet at skrive :D
Besvar