fra karbu til sprøjt
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En top der deler indsugnings kanaler.
Det lyder som noget gammelt engelsk jern?
Glem det med en dyse pr kanal.
Det vil aldrig komme til at virke ordentligt!!!!!!!
Den ene cylinder vil altid komme til at stjæle fra den anden.
Du har kun 2 muligheder.
Enten kører du en monopint løsning.
Eller en special styring der kan klare at synkronisere indsprøjtnings tidspunkterne.
Emerald, og en special version af MS2 er de eneste jeg kender til,
der kan klare denne meget specielle opgave.
MVH
Morten
Det lyder som noget gammelt engelsk jern?
Glem det med en dyse pr kanal.
Det vil aldrig komme til at virke ordentligt!!!!!!!
Den ene cylinder vil altid komme til at stjæle fra den anden.
Du har kun 2 muligheder.
Enten kører du en monopint løsning.
Eller en special styring der kan klare at synkronisere indsprøjtnings tidspunkterne.
Emerald, og en special version af MS2 er de eneste jeg kender til,
der kan klare denne meget specielle opgave.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Finn
Tæl 1342
Så tæl grader på krumtappem
0-180-360-540-720
Find lidt knastaksel oplysninger, og de er normalt åbne end i mere end 180 krumtapsgrader
Lad os tage en fiktiv knast på 240 grader.
Og kun kigge på cylinder 3 og 4
Indsugning åbner ved 330 grader på cyl4 og lukker ved 570 grader
Cyl 3 åbner ved 510 grader og lukker igen ved 750 grader.
Hvis jeg regner riktigt så deler cylinder 3 og 4 indsugnings kanalen i 60 grader.
Så cylinderne stjæler fra hinanden.
Rover havde nogle meget avancerede løsninger på denne problematik.
Da de ville have længst levetid ud af motoren.
Og det er ikke særligt mange programmerbare sprøjt, der har mulighed for at kunne give benzin til denne motor type.
MVH
Morten
Tæl 1342
Så tæl grader på krumtappem
0-180-360-540-720
Find lidt knastaksel oplysninger, og de er normalt åbne end i mere end 180 krumtapsgrader
Lad os tage en fiktiv knast på 240 grader.
Og kun kigge på cylinder 3 og 4
Indsugning åbner ved 330 grader på cyl4 og lukker ved 570 grader
Cyl 3 åbner ved 510 grader og lukker igen ved 750 grader.
Hvis jeg regner riktigt så deler cylinder 3 og 4 indsugnings kanalen i 60 grader.
Så cylinderne stjæler fra hinanden.
Rover havde nogle meget avancerede løsninger på denne problematik.
Da de ville have længst levetid ud af motoren.
Og det er ikke særligt mange programmerbare sprøjt, der har mulighed for at kunne give benzin til denne motor type.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
mike-tofte
- Nyt Medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 05 aug 2010, 07:58
...
der er tale om noget gammel tysk jern
det drejer sig om en kadett c 1200 fra 79
jeg er ikke så meget til monopoint da jeg har nogle drømme om noget tryk i fremtiden
grydesvamp hvilken løsning har du valgt på din lada ?
det drejer sig om en kadett c 1200 fra 79
jeg er ikke så meget til monopoint da jeg har nogle drømme om noget tryk i fremtiden
grydesvamp hvilken løsning har du valgt på din lada ?
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Finn
Vi tager den så i tid
En dyse der deler samme kanal.
Tomgang dysen sprøjter i ca 2 msek
Indsugnings ventilen er åben i ca 10 msek og de overlapper i ca 2 ms
men det er egentligt ligegyldigt, da den ene cylinder når at tømme kanalen for benzin-luft blanding inden den anden begynder at suge
Fuld ga og maks omdrejninger.
Dyserne er åbne i 8 ms, men motoren suger kun i 5ms.
Kan du se problematikken??
At have dyserne siddene ude ved gasspjældet, på en fælles manifold løser mange af de problemer.
Har du nogen sinde set en racer mini,
Der stak 2 doppelte weber karburatore ind i kabinen. Og føreren havde handsker på for at undgå forbrænding af hånden.
Det var udelukkende for at have volumen nok i manifolden, til den benzin motoren krævede.
MVH
Morten
Vi tager den så i tid
En dyse der deler samme kanal.
Tomgang dysen sprøjter i ca 2 msek
Indsugnings ventilen er åben i ca 10 msek og de overlapper i ca 2 ms
men det er egentligt ligegyldigt, da den ene cylinder når at tømme kanalen for benzin-luft blanding inden den anden begynder at suge
Fuld ga og maks omdrejninger.
Dyserne er åbne i 8 ms, men motoren suger kun i 5ms.
Kan du se problematikken??
At have dyserne siddene ude ved gasspjældet, på en fælles manifold løser mange af de problemer.
Har du nogen sinde set en racer mini,
Der stak 2 doppelte weber karburatore ind i kabinen. Og føreren havde handsker på for at undgå forbrænding af hånden.
Det var udelukkende for at have volumen nok i manifolden, til den benzin motoren krævede.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Re: ...
mike-tofte skrev:der er tale om noget gammel tysk jern
det drejer sig om en kadett c 1200 fra 79
jeg er ikke så meget til monopoint da jeg har nogle drømme om noget tryk i fremtiden
grydesvamp hvilken løsning har du valgt på din lada ?
Kig i garagen/projekt galleri'et. men en anden manifold bygget ud fra flancen fra den originale, er hvad jeg har brugt. Kadett er efterhånden så gennemprøvet en bil at der burde være min et eksemplar eller 2 med indsprøjtning og turbo du kan hente inspiration fra..
Fri bane fuld hane! 
-
mike-tofte
- Nyt Medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 05 aug 2010, 07:58
...
har set et eksemplar men har ikke kunne få nogle oplysninger fra dem desværre
først var jeg ude i noget draw trough men har læst mig til at det ville værre en gøglercirkus løsning og ville fungere langt bedre med sprøjt.
først var jeg ude i noget draw trough men har læst mig til at det ville værre en gøglercirkus løsning og ville fungere langt bedre med sprøjt.