Faldene turbotryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#11 Indlæg af martin høj »

Hej.
Jeg ville nu nok få et større grundtryk.
for med bleed ventil kan den sagtens lave det nummer du snakker om.
Gjorde den på min.
Mvh Martin
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#12 Indlæg af BANDIT »

Jamen tak for alle svarene

Grundtrykket skal helst forblive 0.8 bar til hverdag, så må ud og finde en anden boostcontroller :coffee:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#13 Indlæg af Staalanden »

Yugo Turbo skrev:Jeg vil mene at du nok ikke engang vil ku måle forskellen hvis du laver nye rør i 2,5 tommer, med samme forløb som de gamle. det der kan gøre en forskel er et mindre bøjninger, men selv der vil jeg stadig tro at hvis du sætter den på et felt før og efter, så vil der ikke være en forskel, og da slet ikke en forskel der retfærdiggør det arbejde det kræver at lave nye rør.


Det tror jeg du har ret i. Kan ikke laves med mindre antal bøjninger, så det må være som det er nu:)

Takker Lasse
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
ascona B (steffen)
Medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: maribo
Kontakt:

#14 Indlæg af ascona B (steffen) »

tja har så prøvet det omvendt hvor min civic 1,5 12v med en t25, den steg fra de 0,5 til 0,8 hvorfor fandt jeg aldrig ud af men det forsvandt da jeg fik ny mølle på og stillet den til 1 bar---
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#15 Indlæg af Yugo Turbo »

det er det der kaldes boostcreep og det hænger sammen med at din wastegate ikke kan waste det der er i "overskud" efter du har opnået det grundtryk du ønskede. kan wg ikke flowe det resterende er der jo kun tilbage at det skal gennem turboen og så vil det hæve dit tryk.
Brap brap brap...
Billede
ascona B (steffen)
Medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: maribo
Kontakt:

#16 Indlæg af ascona B (steffen) »

Yugo Turbo skrev:det er det der kaldes boostcreep og det hænger sammen med at din wastegate ikke kan waste det der er i "overskud" efter du har opnået det grundtryk du ønskede. kan wg ikke flowe det resterende er der jo kun tilbage at det skal gennem turboen og så vil det hæve dit tryk.


arr.. det jo egenligt logisk nok :damn:
takker...
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin
Besvar