extern benzinpumpe (walbro 255L)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

dvs. du ikke kører returen direkte i tanken?
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#12 Indlæg af m power »

lqs skrev:dvs. du ikke kører returen direkte i tanken?
MVH søren


tryk fra den nye pumpe går til dysebro, retur fra dysebro render i den nye 1,8L catstank

catstanken bliver fodret af den pumpe som sidder i bilens benzintank , og retur fra catstanken går til bilens benzintank.
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#13 Indlæg af Lars PH »

der problemet er at du måske for varmet dit benzin op når du ikke køre direkt tilbage til den originale tank fra dyse bro. men om der er noget ved jeg ikke
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#14 Indlæg af m power »

Lars PH skrev:der problemet er at du måske for varmet dit benzin op når du ikke køre direkt tilbage til den originale tank fra dyse bro. men om der er noget ved jeg ikke


hvis retur fra dysebro går direkte tilbage til den originale tank så vil catstanken jo sansynligvis blive tømt.

men problemet pt er jo ikke varm benzin.

løsning bliver nok en større regulator, da den originale toyota age regulator har meget små kanaler.
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#15 Indlæg af Alex_Reedtz »

Du leder jo benzinen tilbage til en tank der er under tryk, tror du ikke det er der problemet ligger?
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#16 Indlæg af m power »

Alex_Reedtz skrev:Du leder jo benzinen tilbage til en tank der er under tryk, tror du ikke det er der problemet ligger?


den tanke har jeg også haft, men nu er der jo mange der kører med den opsætning, så det burde jo fungere.

men det er jo ret nemt at finde ud af, for det er jo bare at køre uden om regulatoren, så skal trykket jo gerne blive reduseret hvis det er den der er problemet.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#17 Indlæg af lqs »

tryk kan kun stige på den måde.... prøv med retur til tanken. evt som "overløb" fra din 1.8liters tryk... tank.
som det er beskrevet, har regulator ingen chance for at virke.
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#18 Indlæg af m power »

lqs skrev:tryk kan kun stige på den måde.... prøv med retur til tanken. evt som "overløb" fra din 1.8liters tryk... tank.
som det er beskrevet, har regulator ingen chance for at virke.
MVH søren


ikke forstået :(

der er 4 studser som sidder i den nye catstank 2 x retur og 2 x fremløb som sidder i forskellige højder

de sidder som følgende oppe fra og ned

1 : fremløb fra original tank ( øverste del af tank )
2 : retur til original tank ( øverste del af tank )
3 : retur fra dysebro ( øverste del af tank )
4 : fremløb til dysebro ( nederst i tank )

så der er jo retur til original tank, så det er jo ikke nogen TRYK tank
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#19 Indlæg af Morten VJ »

Prøv at måle trykket i returslangen, lige efter regulatoren.
Det vil give et svar om hvor fejlen ligger.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#20 Indlæg af Alex_Reedtz »

Sorry, havde ikke læst at der var en retur fra catch tanken... Men ja, så kan det jo kun være regulatoren eller for tynde slanger/rør.Prøv at hive retur slangen af lige efter regulatoren og lade benzinen rende ned i en spand, så kan du hurtigt se om trykket falder...
Besvar